Morgonrutiner och snack



Upp o hoppa, igång med datorerna, särbot rullar cigg och jag drar igång vattenkokaren.... Inte nån speciellt jobbig morgon och inte har vi nåt tempo att tala om heller, allt i sin tid är den gyllene regeln...

Ut o frysa arslet av sig på balkongen, kallt i dag också (liten suck men ändå, vem försöker vi lura....inte blir det nån promenad idag, heller..) In och kolla nätet, hålla liv i nån djup diskussion, morgonens handlade om Gaza-remsan, Israel och sen det svåra... en jädra massa årtal då än det ena, än det andra hände... Min svagaste sida, jag är en känslomänniska, just nu känner jag att det pågår ett grymt krig där den stora "onda" Israel helt kör över lilla, "stackars" Palestina....mestadels känslobaserat dock måste jag erkänna...

Hittar av en vän på msn, lite babbel tills hennes gubbe nästan får spel, de skulle ju iväg NU!!! Sen bryter jag rutinen, kanske ska jag bada nu istället för ikväll? Hmm, då måste jag alltså säga till, o jag hör hur sjukt det låter men så gaggiga är vi tydligen, särbot o jag, att kanske skulle du........ lite nu? För sen ska jag bada nämligen....

Så rullar våra förmiddagar på, vardag som helg, som att vi vore en 100-år istället för bara 40 (HJÄLP?!?!?!?!) och han med sina ynka 36 år.... Kan skilja lite då det ska till nån läkare, transport inväntas till nån by alternativt till nån stad, men "morgonrutinen" är bara sån.. En fördel när man går hemma, har en stor unge och tid är det enda man har i överflöd, alltså tid OCH vatten ;-)

(och förresten, idag är det ju lördag och då är väl alla människor lediga?)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: