-Kontraster

Har plaskat runt i oljigt, halkigt badkar m kokhett vatten o en stark doft av "grönt" (?), tack dottern för julklapparna, badar raskt upp dem så kanske det är dags att morsan får en liten present när du nu snart går och fyller stora tjejen? ;-) (försenat skadestånd kanske vi kan kalla det, eller nån sorts plåster för sveda o värk...för du, loooooovar, svider gör det ordentligt efteråt hehe!)




FIck ivf en grandios idé, grandios som att hallå.... nu har jag 50 minuter på mig att tina två köttfärsklumpar, en älgfärs som jag tackar svärmora för, igen! Och sen ska här rullas, o blandas i alla hemliga ingredienser - ok, först blandas, sen rullas, och stekas.... O allt med en svettig panna då jag verkligen är eftervarm, förkänningar av klimakteriet? Njet, bara lycklig över mitt ständiga varmvatten, behövs bara några dagar i Lappland för att återupptäcka det ljuvliga med lägenheten!

Blir dock pulvermos till, med alla mina "hemliga" ingredienser... (när jag skriver hemligt är det oftast onyttigt, laktosfritt smör, dito mjölk och vitpeppar...avancerad kocka? Är jag inte...)

O sen har vi kontrasten..... Nyheterna på P3........ Blir så sorgsen över denna konflikten,

-OM striderna och krigförandet fortsätter i Gaza så kan, och kommer, Västvärlden att sätta in hårdare tag (typ.. lite vaj minne) och stoppa Israel.... citat :nån på P3

Hur många fler ska behöva dö, för det hela handlar ju om reaktionerna på alla civila som blir, blivit och kommer att bli dödade? Fan är väl det enda jag kan säga...... så här sitter man o väntar på att tillräckligt många ska dö så fort som möjligt, eller hur blir det....

(förresten...kanske blir liiiiiiiiiiite sen m maten......men ni står väl ut, lillrompan o älsk?)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: