Apoteket är bra!



Nu är jag seriös, vi har ett sånt trevligt apoteksbiträde här på "mitt" apotek,
hon har inte en gång försökt sälja in nåt tjafs som ändå inte fungerar,
kommer med ärliga svar och lägger inte in det där övriga svammlet som
de ju verkar ha nån sorts provision på numera.....

Ni vet,
-Kan jag hjälpa till med något....... (den där häxan som snurrar runt, runt
INNE på apoteket...suck)

-Har du ätit det här preparatet tidgare? (o då talar vi ju om allt från Treo till
V6-tuggummi för tusan.... dubbelsuck)

Det absolut sista man ska göra numer är ju att fråga.... Fråga ALDRIG för då
är man strandad i en halvtimme längre än den där andra halvtimmen det ju
tar att få plocka ut sin allergimedicin eller penicillin eller vad man nu vill ha
ut..... Ibland undrar jag om det inte vore lättare att komma åt sina mediciner
hos nån langare eller nåt.....

MEN, den här kvinnan är alltid trevlig, idag fick jag t.o.m gå före kön eftersom
att hon ju verkar känna igen mig, bonus, och att jag har ett lite annorlunda
uttag....

Det ni, komma nöjd från Apoteket är väl ungefär lika höga odds på som att få
sina pengar i tid från försäkringskassan...

1 Ea:

skriven

Haha, jag gillar apotek i alla dess former och nu minns jag en apotekhändelse som minsann kanske kan bli till ett blogginlägg lite senare idag :D. En får tacke och bocke :).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: