-Vinterkräksjukan.....

Sitter här och formligen svullar i mig fakta omkring det hemskigaste av allt, vinterkräksjukan!!! Vi i vår familj är nog det mest fjaskiga som går omkring i våra par skor, nämn det och vips har du ett 100%-igt utbrott av ettriga, hemska calicivirus (och även om det bara är solklar hyponkondri vi talar om så mår man nog så illa........ ) Just nu har nog dotterns "insjuknande" tonat ner, tiden har gått, ingen kaskad + spya/kräkning har inträffat ännu och så skall det förbli! (även om jag nu utmanar ödet å det grövsta bara genom att skriva det här, alltså dags för mig själv att börja må tjyvtjockt misstänker jag...)

Och ja, måste in och bekänna min stora last att länka, ambitionen är alltid att hitta roliga sidor, dessvärre blir det sällan så utan jag framstår nog mest som en "fröken Duktig" misstänker jag, som det här med kaskadspya, hur skulle jag kunna få till det kul? Joooo, en kaskad i sig är ju ganska vacker (ett konstgjort vattenfall som faller ner i flera steg) men kombinationen, som jag bara behövt se i Eva Nasemis och x antal spädbarns fall, är ju helt klart mindre tjusigt... så bara därför, en favorit i repris:

Eva har mensvärk!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: