-Snörvel o magknip

Ute är det grått o slaskigt, så tråkigt att det inte kunde få fortsätta att vara vinter ett tag till men, men... Här inne sörplas det te och idisslas banan, kan man skriva så? Jag tuggar o tuggar o tuggar o tuggar liksom, försöker göra allt till "göttmos" så det ska vara lugnt vid inträdandet i det allra heligaste....

Har varit duktig o ringt o avbokat dagens aktivitet, blev alldeles paff av svaret... Tänk er, ni ringer till en mottagning på Nus, sjukan i Umeå alltså. Ganska sent, bara ett par, tre timmar innan besöket var planerat, och säger:

- Jag skulle vilja avboka min tid hos den o den för jag är lite krasslig
- Nä men vad bra (tror jag att hon sa, kom ihåg, det är ju säkert en 20 minuter sen o minnet är klent) att du inte kommer hit och smittar ner oss! *kviddevitt*

Intressant, sjukvården jublar över att man inte kommer och smittar ner dem med sjukdomar och hemskheter? Nå ja, nu smittar jag ju inte men ibland orkar man inte ändå, trots att man har väldigt lokala och patriotiska krämpor. Så, dagens höjdpunkt hittills är att jag "slapp"...

Sjukvårdsrådgivningen bollar vidare direkt, jag tar eget inititativ och ringer medicin, där utredningen skall göras. Vet ju inte riktigt vart remissen gått så jag ringer via växeln, det är gastro-enheten?!?!??!?!? Jag som inte ens vågar gå till tandläkaren... voi voi, jag tror jag står över.....

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: