-Fundrationsstart av dagen...

Är nog en hel del massa slut fortfarande misstänker jag, vaknade alldeles försent, slets bort från mitt ultimata semesterparadis (tror att det var nånstans i "Söderhavet", och vaknade med groteskt huvudvärk, halvjobbiga kontraster minst sagt....

Hittade en artikel i dagens Vk som gjorde mig tämligen beklämd, handlar om dotterns skola och vem vill inte att det ska vara rätt ställe man har ungarna på sin utbildning? Här kan ni läsa lite om Thoren Business School , själv känner jag mig ganska kluven dock... De har ju de bästa ambitionerna, eller ska jag säga sålde in sig med de bästa ambitionerna? men svårigheterna under ht-08 har varit ganska många, och avlöst varandra ganska tätt...

Hoppas att den hårda drillen i dotterns skola ska rädda ännu en termin, ute i Lappmarken körde de nämligen hårda puckar, har många gånger undrat om de ens använt en läroplan från den här livstiden... Ivf sitter det i ryggmärgen på henne, man sköter skolan, punkt, ansvarar för sin del av studierna, punkt! Verkar ju vara en allmänt problem med för vaga betygskriterier och allmän röra hos friskolorna vilket känns sorgligt.. För mig känns nämligen inte problematiken med att en skola försöker gå runt, gärna med liten vinst också, som att det ska vara ett problem i sig utan jag tror att det faktiskt ska vara möjligt och kanske framtidens melodi då vi ju inte kommer att kunna luta oss mot stat och kommun på samma sätt som tidigare..

Men, men, den som lever lär se, eller hur?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: