-Varför ska tjejer alltid jävlas med varandra?!

Är det inte avundsjuka så är det irritation, är det inte fel kläder så är det alldeles för rätt, blev man för snygg efter sista frisörbesöket, eller kanske för ful, är någon för glad, för pratig, för tyst, för vanlig, för utstickande, för ta mig faen vad som helst, nog finns det ALLTID en anledning för tjejer, allra helst i grupp, att jävlas med andra tjejer...

Samtidigt som jag är oerhört tacksam över att ha vuxit förbi den mest akuta åldern, japp, nu talar jag om tonåren förstås, så märker jag ju gång efter annan att det här idiotiska beteendet verkar följa oss kvinnor hela vägen till graven... Inte behöver vi föra debatter om jämställdhet och lika lön för samma arbete så länge vi inom könet motarbetar varandra så till den milda grad som vi ju gör..

Varför ska man hacka på människor som mår bra? Varför är det så att andra människors lycka sticker som nålar i ögonen på vissa människor  (ska väl inte vara helt orättvis mot oss tanter/tjejer/snorungar utan kan ju erkänna att det även finns missunsamma karlar...men ändå, i ärlighetens namn... nog är det VI kärringar som är värst?!)

Jag attackerar ingen speciell samtidigt som jag går på vissa särskilt, just nu har jag ER i tankarna, missunnsamhet klär ingen, fokusera er på saker som räknas istället för den skiten ni inte kan släppa.... Vissa har det kanske bättre än andra, japp, men grejen är den att det sitter inte i pengar, häftigast o dyraste outfiten utan det finns andra mer viktiga saker som ger mening åt livet.... Tyvärr, och nu är det mest synd om er som inte har förstått det än...

TIds nog kommer väl den dagen också, och väljer ni bort att se det, taskigt för er, lite krav ställs utifrån ökande ålder, även på er och ni har ju all tid i världen att fundera över det, det värsta vore väl att ni om 40 år sitter där ni gör nu, i klunga o jävlas med andra som faktiskt inte gör ett dyft för att störa er...Er förlust...... Vi andra går vidare i livet, framåt, uppåt!
1 huvudbrydd:

skriven

Du har så rätt i det du skriver.

" Det vackra man inte kan härma, det svärtar man."

Fruntimmer kan vara vidriga...

2 litentanta:

skriven

tack, äntligen nån som höll med mig! jag eldade upp mig men kan inte låta bli, själv är jag hårdhudad, den enda fördelen med min ålder kan jag väl konstatera, men det kommer ju hela tiden nya kullar av tjejer som krossar, och som krossas...



sånt som jag skulle vilja ändra...

3 Caroline:

skriven

Har också funderat över det där.... En hel del. Jag gick i en gymnasieklass med bara tjejer så jag behöver nog inte förklara varför ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: