-Utmaning!

Den här tog jag från huvudbrydd
Ni är välkomna att ta över den hemma hos er men
men berätta gärna så jag kan titta in o se hur ni är!

1. Hur gammal är du om fem år?
45 jädra år.... :-(

2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag?
Dottern var här på studiebesök haha!

3. Hur lång är du?
1,73 i strumplästen

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Feast of love, helt suverän film!

5. Vem ringde du senast?
Särbot....

6. Vem ringde dig senast?
Särbot förstås!

7. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
"Måns och Jennifer, sen systrarna o lillfjanta.
Kanske release me skatan sen.." Till dottern
angående melodifestivalen.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Ringer nog helst, seeeg på att knappra på mobilen

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
De skiljde sig när jag var liten

10. När såg du senast din mamma?
Bara häromdagen, eller nåt, kanske det var i torsdags?

11. Vilken ögonfärg har du?
Grönmelerade, typ

12. När vaknade du idag?
Första svängen vid tio-snåret...

13. Vilken är din favoritjulsång?
Stilla Natt

14. Vilken är din favorit plats?
I kontorsstolen med datorn framför mig!

15. Vilken plats föredrar du minst?
E4-rondellen i rusningstrafik!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
På jobbet!!

17. Vad skrämde dig om natten som barn ?
Kommer inte ihåg, mörkret kanske?

18. Vem fick dig verkligen att skratta senast?
Eddy Izzard

19. Hur stor är din säng?
Ganska smal, ivf när man ska ligga två,
annars helt perfekt!

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Min älskade stationära

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Massa pyjamas på!

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Tre  för tillfället, beror på hur många vi är hemma

23.Hur många landskap har du bott i? 
Tre

24. Vilka städer har du bott i?
Umeå, Sollefteå (stad?) annars småställen...

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota, strumplös om det är kallare och skor
de årstiderna de passar

26. Är du social?
När det passar så

27. Vilken är din favoritglass?
Oatley Havreglass vanlij

28. Vilken är din favoritefterrätt? 
Pavlova eller chokladpudding eller bärpaj
eller kladdkaka, eller, ja allt som är gott!

29. Tycker du om kinamat?
Ont i magen får man ju...

30. Tycker du om kaffe?
Med grädde o whiskey går det väl ner!

31. Vad dricker du till frukost?
Treo? Och te förstås!

32. Sover du på någon särskild sida?
Vänster sida på min madrass, höger sida rent
fysiskt

33. Kan du spela poker?
Kunde, men inte Texas Hold´em eller vad det nu heter

34. Tycker du om att Mysa/Kela?
Inte min starkaste sida det heller...

35. Är du beroendemänniska?
Ordentligt....nikotin, socker... koffein? (dator...?)

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Faktiskt min gamla jobbarkompis, samma dag samma år!

38. Kan du några andra språk än svenska?
Hjälplig engelska, hoppas jag att de tycker ivf ;-)

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Börjar vara några gånger nu.....

40. Föredrar du havet eller en pool?
Havet, riktigt salt hav och inte det bräckta smutsvattnet vi
har här uppe!

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Pepsi, snus, cigg och dataspel

42. Äger du dyrbara smycken? 
Faktiskt inte, har bara krafs, kanske pappas
gamla vigselring?

43. Vilket är ditt favorit program på tv?
Morden i Midsomer (alla engelska "riktiga" serier)

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Jag känner..... Alltså, jag brukar babbla o flamsa mest
känns det som

46. Sover du med gosedjur?
Hehe, har slutat med det sen länge!

47.Vad har du för ringsingnal?
"Gammal" ringsignal, Nokia

48. Har du kvar klädesplagg från du var liten?
Inte ett plagg!

50. Flirtar du mycket?
Så värdelös på det........

51. Kan du byta olja på bilen?
Antagligen helt borta ur skallen det med..

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej!

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Liza Marklund, om....(har lämnat igen så det är borta i skallen..)
Prime time hette den!

54. Läser du dagstidningen?
På nätet, läser Vk, Dn, Aftonbladet, Expressen och ibland SvD

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Njet

56. Dansar du i bilen?
Billös, har aldrig haft tillräckligt stor bil för det heller!

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Mix Megapol.....(har ju blivit utan Radio Rix...)

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Hmm, ett telefonnr kanske...

59. När var du i kyrkan senast?
Svärfars begravning :-(

60. Vem var/är din favoritlärare på högstadiet?
Matte/no-läraren Stefan (ooooops, fel namn känner jag ju i
magen..)Flank ivf

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
1 natt, kanske 2 ?

62. Vem var det som senast gjorde/sa något extra speciellt för dig?
Dottern köpte godaste havreglassen på Alla Hjärtans dag!
1 Lindis:

skriven

Kul att få veta med om dig =) kram

2 Tina:

skriven

Vad kul info!!!! ..det kan hända att den även hamnar på min blogg..i så fall säger jag till!! Kram Tina

3 Tina:

skriven

SNUS:::!!!???? Kram Tina

4 litentanta:

skriven

Snus ja, utan snus försmäktar jag, en äkta norrlänning måste ju snusa vet du väl?



kramen

5 Tina:

skriven

Tänkte inte på det..med norrlänningar...Kram eller portionssnus? ha ha Kram Tina

6 litentanta:

skriven

Grov Portion ska det vara, åsså White heter dem väl numera, den lite torrare sorten.. Är ingen vinkännare men snuse, he kunn jag!

¨

7 virpi:

skriven

Denna har jag nu snott....:)

8 Emilix:

skriven

Och jag har snott den av Virpi... :)



rolig lista! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: