-Så, nu Melodifestivalar jag igång!

Vilka tycker jag om?

-Shirley Clamp har en underbar röst, helt fel språk....noll chans i stora tävlingen....(gissar jag)



-Nina Söderqvist är som en tripp bakåt i tiden, är det Pat Benatar jag hör eller kanske en blandning med Cher?Jag gillar ivf rösten stenhårt!



-Jonathan Fagerlund har en klämkäck, trallvänlig låt, kan funka.



Gillar inte alls


-Caroline af Ugglas, sååååå mycket Janis Joplin att jag bara mår illa...Hon kämpar, ur överläge kan man väl säga och hur mycket hon än liiiider o kvider ser jag bara en fjantig liten överårig "krisande"  tanta......



-Scotts....kan bara sucka.....lite text (som ligger helt i klass m Martin Stenmarks storverk: "Vi kör gata upp o gata ner, bensinen står på noll och motorn hackar".....



-Emilia är fortfarande en liten, liten tjej i en stor, stor värld, i mina ögon åtminstone..


-Alcazar är väl bara Alcazar... ointressanta men harmlösa..




-Marie Sernholt..... nja, håller på att få krupp för jag känner sååå igen hennes låt,  de första takterna men jag kommer inte på vilken, lär återkomma om det senare dock!

Men nu kan jag inte spela låtarna en enda gång till, är ju inte ensam hemma just nu och jag måste väl tänka på mitt käraste särbo också, den lille plutten ;-)
Kategori: TV
1 gladulle:

skriven

berätta senare hur den var drar på jobbet nu så jag missar detta i kväll.



gillar bättre det du skriver än det man får läsa i skvaller kvällspressen.

2 Thalina:

skriven

Jaha nu sitter den största delen av Sverides befolkning och tittar på tv förstår jag.Men inte jag,det var länge sedan jag slutade titta på spektaklet.För mig verkar det mest som om de tävlar i att ha så lite kläder på sig som möjligt.

Kanske jag har blivit gaggig men jag har nog en annan musiksmak.Ha en skön lördagskväll och kram THALINA

3 Tina:

skriven

Alcazar var mina favoriter efter att jag lyssnat igenom alla låtar...HUR kunde Ugglas vara bland de fem bästa?+ Jag fattar ingenting..!!! Kram Tina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: