-Nån som kan medicinsk rappakalja här?

Samtalet med farbror doktorn gick väl bra, dvs han började förstå att man inte vill tillbringa för många timmar inne på det där för "ändamålet designade-föremålet" riktigt fullt så ofta som jag har gjort utan nu ska vi......kolla upp lite saker.... Japp, prover är väl bra att ha ibland även om patienten, läs litentanta herself, inte är så imponerad av dem, och förhoppningsvis ordnar sig det mesta...som jag förstår av sig själv kanske?

(farbror doktorn är min jämnårige fd parallell-klasskamrat..... tänk att man ändå säger så? fast inte direkt till honom, nääää)

Men nu till frågan jag hade, är lite nyfiken på vad de menar med det här, står angående en ep-medicin jag äter.

"Fenytoin är ett hydantoinderivat med antikonvulsiv och svag hypnotisk effekt. Fenytoin har en membranstabiliserande effekt, vilket begränsar spridningen av elektriska urladdningar i ett fokus."

Antikonvulsiv  hänger jag ju med på, och el-problematiken......men hypnotisk effekt? Vad tusan menar dem med det? Jag som går omkring och tycker att jag är klarare i knoppen numera, är jag bara hypnotiserad då eller...?

1 Tojjan:

skriven

...med risk för en käftsmäll...men om du tycker du är klarare i knoppen är det väl positivt? Alla behöver vi väl lite stimuli åt det hypnotiska hållet för att må bättre emellanåt...?



//mvh Tojjan

2 virpi:

skriven

Haha! ja tänkk om det är så!

Sluta inte upp med den medicinen för guds skul.

Skicka gärna ner lite till mig oxo när du ändåså är igång!

Kram Virpi

3 litentanta:

skriven

iiiiiiiiiiaaaaaaaaah! (en litentanta som simulerar en karatesmäll) nää, inte då....

jo, självklart att det är bättre att vara klar i

knoppen, men jag vill alltid veta varför liksom..

är inte alltigenom positiv till dessa kemikalier

man öser i sig, andra blir seeeega och jag, jag

blir klarare? låter inte det mysko säg?



kramis på er :-)

4 Tina:

skriven

Bara LE...!! Kram Tina

5 litentanta:

skriven

ska testa att flina järnet nu, le och hänga tvätt,

le och steka mat, bara le och komma ihåg att inte vara just le då ;-)



kramen




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: