-Mobila samtal, alltid de viktigaste...

Särbot ringde, hade liten paus i körningen och stannat utanför Åsele. För en gångs skull kom han iväg medans det är dagsljus, vintervägarna är ju lite sisådär med snö och spår under den här årstiden.

Som alltid blir mobilsamtalet mest ett svammel, är nog lika bra på det som han, och nu gled allt i väg och slutade i prat om filmen Oskar V, vår smak inom film och litteratur är ganska olika så oftast har jag inte en aning om vad/vem eller varför han babblar ;-)  Ivf så dök ju givetvis Kenneth Branagh upp eftersom att han ju både regisserar och innehar (?)huvudrollen i den filmen.



     

Är inte så bevandrad i vilka filmer han har gjort, Kenneth alltså, och blir mäkta förvånad när jag upptäcker att han är britternas motsvarighet till Kurt Wallander! Alltså en engelsk tolkning av en svensk tolkning av en helt 08-talande skånsk poliskår, hur tokigt kan inte det bli? The British Wallander

  


En stilstudie i Kenneth goes Kurt?
Trött, sliten o en massa raps- Go Kurt, go!

1 Thalina:

skriven

Tittar in och önskar god kväll.För mig blir det Beck i kväll,missar aldrig ett avsnitt.Ha det gott och kram Thalina

2 litentanta:

skriven

VI har sån grym osynk på ljud o bild på fyran så jag vet då inte om jag står ut att kolla på Beck ikväll.... :-( (hur får man tag i folk på tv egentligen? det är bland det värsta jag vet när det helt enkelt inte stämmer m deras mun o ansiktsrörelser, blir som en dåligt dubbad film ju...)



kramen bakas!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: