-Lilla, lilla Kissie.....

Jag blir alltid lika road när våra små "bloggdrottningar" tycker till om självaste verkligheten, alltså det som ligger miltals utanför deras egen begreppsvärld.... Just nu har Kissie ett långt inlägg där hon i stort sett prisar Moderaternas nya hårdare linje mot invandring och även de flyktingar som redan finns i landet. På hennes otroligt stappliga svenska stapplar hon sig fram på sin blogg, tror att det är säkrast för henne själv om hon fortsätter att knappra ned små kortisar om billigt smink och solariebesök istället...

I Aftonbladet kan man hitta delar av vad den moderata arbetsgruppen (migrationsminister Tobias Billström, socialborgarrådet i Stockholm Ulf Kristersson och riksdagsledamoten Elisabeth Svantesson) har arbetat fram. 

-"Grundläggande kunskaper i svenska är ett rimligt krav för medborgarskap i Sverige."


Kissies kommentar är som följer:

"Folk som inte håller med om detta borde fundera en extra gång vad man är för medborgare. Jag tycker männsikor som inte vill lära sig språket som talas i det landet man bor i är recepektlösa och därför skall inte ha någon rätt att bo eller kräva ekonomiskt stöd från staten..

Sen kan man ju disskutera hur sträng lagen ska vara, ska man ha rätt att studera språket här eller inte? Vi har ju trots allt SFI så mer tycker jag inte invandrare ska kräva.."

Bäva mitt arma hjärta, internet är ju fritt, vi har vår underbara åsiktsfrihet osv men känner inte ni liksom jag en ganska stor rädsla inför vad som sker rätt under våra näsor? Jag är extremt tacksam, återigen, över min förnuftiga dotter som har förmågan att tänka fritt, fundera, analysera och därefter helt enkelt rata en hel massa av dessa blonderade bimbosarna som ploppar upp som svampar!!

De har enormt många läsare, många småbrudar som har dem som förebild och i sin egen värld blir de här tjejerna helt rätt... Hjälp!

(ingen länk till ovanstående ärthjärna dock, kan bjussa på att om ni söker efter henne, då finns hon fast med ett till s, testa er fram om ni vill, se det som ett studiebesök i den plastvärld som växer upp eller skit i det, vi är ju ivf vuxna och kan se igenom det hela men man blir sååå förbannad!)


 

1 selma:

skriven

jag håller med dig!

2 huvudbrydd:

skriven

Än en gång nuddar du vid ämnet "ärthjärnor" och jag håller fullständigt med dig! Bra skrivet.

3 huvudbrydd:

skriven

Lycka till med arbetsträningen och se till att diska koppen efter dig :)

4 virpi:

skriven

Bah! Säger jag bara....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: