-Letar mamma-kläder!




Varje gång det är "mammadags" sätter jag mig själv på pottkanten, minst sagt. Mamma, ok, sen en massa år, men just att få till nån sorts vuxen, kanske lite myndig knorr på mig.....det är svårt. Förr om åren kändes det inte lika viktigt, jag trivdes med att vara en ung morsa och nånstans inuti verkar det fortfarande bo en slafsig och väldigt hafsig 20-åring.

Nu går dottern på en privatskola, tänker inte nämna namnet då vi inte alls är odelat positiva om den, men där är lärarna uppklädda.... Gäller nämligen kavaj-tvång, sånt är extremt uppklätt för mig, och jag vill inte komma klafsande i samma huvtröja och gympadojor ännu en gång men det spelar liksom ingen roll, jag tar på mig nåt annat, tittar i spegeln och nääääää, helt plötsligt blev jag gammal...Inte har jag hållningen för annat än slit o släng-kläder, blir bara konstigt av allt!

Kanske kan det faktum att jag startade upp "prova kläder"-projektet med att knöla in mig i baddräkten dock? Har en, som DÅ ivf, lite sportig baddräkt som jag använde förra omgången av vatten gympa-eran, spegeln talar raskt och hänsynslöst om att det var länge sedan..... Så länge sedan att baddräkten måste skrika ut det, resår efter reseår, ordentligt torkad och värdelös, spricker sönder så det knastrar liksom om eländet när jag ålar in mig i den... Självklart får jag plats, skam vore väl annat efter att jag har tappat alla kilon, men det är nog lika mycket beroende på att just själva materialet ger upp, inte det lite mindre omfånget jag hoppats på...

Nå ja, är ett par veckor tills jag får besked om jag är välkommen in i "gruppen" så jag borde ju hinna köpa en ny baddräkt, den här gången INTE lika sportig, den här gången satsar jag nog på nåt mer åt Burka-hållet om det finns! Eller kanske en plastig variant som kommer att matcha med de där badmössorna man måste ha? Färgvalet är enkelt i så fall, antingen grisskär eller bebisblå, just den här årstiden matchar båda två mot en kritvit lite bebishull-dallrig kropp :-)
1 Ea:

skriven

Jo, det kommer att funka ett tag till. Tar sedan bort stronzata-bloggen från bloglovin' och då kommer det inte att komma fler inlägg därifrån på BL antar jag?

2 litentanta:

skriven

men vad tyckte du om badtyp-dräkterna då? mer kan man väl inte packa ihop sig tänkte jag.... ;-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: