-Hjärngympa?

Sitter och jobbar på lite här hemma, man kan ju försöka ändra omvärlden eller kanske ge sig på att försöka ändra lite på sig själv? Är det saker man upplever som jobbiga, svåra att hantera och ibland även som oöverstigliga problem kan en liten titt inuti sig själv hjälpa till att förstå just varför man reagerar som man gör. För fakta kvarstår ju, det man inte förstår kan man ju inte ändra på, eller hur?

Här kommer en liten aha-upplevelse för just mig, väldigt intressant hur det kan träffa av så rätt fast det ju inte är en människa man sitter och bollar tankar och funderingar med, väldigt fascinerande måste jag säga:

"Events that trigger emotional upsets can be one off events such as those noted above. Or they can be chronic. You have a physical disability, you have been diagnosed with epilepsy, you have chronic low self esteem - all these can create constant events to trigger warped thinking."

Tycker att jag borde vara intressant som studieobjek ivf, och nu sitter jag här och muttrar för mig själv. Eller något... typ... Rätt vad det är ....kanske "ensam är stark"  fixar det här också? Nä, ska fortsätta och lösa upp knutar på det nya "interaktiva" sättet på nätet!

Vill du också försöka dig på det här, och nu är det inte reklam jag pratar om utan jag börjar mer och mer tycka att MoodGym kan vara något.

1 Lindis:

skriven

SV: Jag gillar din förklaring =) kramkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: