-Faaaaaantastiskt...

 Teknik och jag, jag och teknik......... vilken omöjlig kombination, rentutav en hellöjlig kombination! Har problem med en havererad, eller gränsfall till, stendöd grafikkortsfläkt..... Kör huvlöst för tillfället om det kommer en reparatör till helgen, vissa kallar det lathet, jag,  jag är bara förberedd helt enkelt! Men lite rappel måste det ju vara, det är ju då man märker att det liksom skär sig med mitt heta temperament och tingens totalt stendöda och icke skrämbara mentalitet, jag må svära ve och förbannelse, det rasslar på lika bra ändå...

Ivf så kände jag att det kanske var läge för nåt annat också, vad kan jag göra då? Jo, jag välter ikull hela burken, stenhårt sådär så det skälver i väggarna, kanske kan jag få eländet att helt dö av kanske? Nä, inget gick sönder, tror jag, så jag kunde ju pusta ut en skvätt, gå ut i köket och svära lite bara för att, kanske hämta mobilen och lägga in gofikabilden?

Då känner mobilen att det är dags att inte vara så samarbetsvillig längre, programfel, konstiga koder, klick.... Nån bild gick över men inte den jag ville ha...o sen hänger den sig helt enkelt... (Mobilen, varför säger man att den hänger sig också förresten?) I mitt förhållande till tekniska saker är det väl snarare så att nåt krånglar, jag fastnar i haranger och ramsor, stampa, banka, koka över... Mojängerna de är ju fullständigt lugna, totalt oberörda medans en åskådare snarare skulle vara benägen att tro att användaren är den som snart hänger sig......

Nå ja, datorn surrar vidare, mobilen har jag inte ens testat att starta om, ska köra enkel användarteknik i kväll och inte utmana en till teknisk apparatur.... Startar inte datorn i morgon så blir det morgondagens problem, mobilen får vila och vara ifred över natten och själv ska jag bara andas, så får det bli, och kanske med ord berätta att fikat idag, det var suvveränt!!

Station är lika generösa som vanligt med oss laktosintoleranta, idag blev det kladdkaka med en kula underbar hallonsorbet! Inte fel med gofika även om man är lite kinkig med vad man stoppar i sig :-)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: