-Examensprojekt, på vems bekostnad?



Återigen händer det, en av Konstfacks elever trampar ut i verkligheten, nu ska här slut-examineras kosta vad det kosta vill!!?! (Och jag bryr mig inte om vare sig det är olagligt eller oetiskt........)

Under en två-minuters filmsnutt får man se denne elev kladda/klottra ner en tunnelbanevagn, eftersom att Konstfack även verkar ha kravet att det ska vara äkta vara för att avsluta det hela med att krossa en ruta och ge sig ut o klottra ned utsidan också....

Eftersom att även Konstfack går runt med statliga medel tycker jag att vi som medborgare skulle sätta ner foten och reagera, kostnaden för detta projekt, dvs klottersanering och byte av fönster, kommer att kosta en hel del. SL kommer att lägga in en polisanmälan och kräva 100 000 :- i skadestånd för denna skadegörelse, helt korrekt i mina ögon.
 
För mig känns det som att det blir dubbelt upp liksom, nu i dessa tider när folk får gå ifrån hus och hem pga alla varsel, då ska en elev kunna genomföra det här, säkerligen med Konstfacks lednings godkännande, för så måste det väl ändå vara att de här hyperspeedade fonstnärs-wannabes får klartecken FÖRST innan ännu ett idiotiskt projekt sätts igång?!
(men ni har väl inte heller glömt Anna Odell, där man nu kan hitta följande på Konstfacks hemsida)

Jag blir bara så trött, kultur i alla ära, eller har vi ens råd med det i dessa dagar? Har vi, som i skattebetalande samhällsmedborgare, den ultimata oturen, kommer ändå dessa .....tomtar,  att sluta med ett statligt kulturstöd, i skrivande stund ca 205 000 kr år 2008, i så fall beslutat av Konstnärsnämnden.


I rest my case.........
1 Ea:

skriven

Jag förstår inte varför dom måste syssla med skadegörelse? Varför kunde dom inte ha som examensprojekt att måla/teckna en vagn. Smycka den? Skulle vara så mycket roligare och finare. 'Klotter' kan ju vara riktigt fint!

2 virpi:

skriven

Kom precis hem o hörde detta!

Grrrr......

Vill dom inte bli tagna på allvar?

Man kan ju undra...

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: