-Det ultimata laktostestet, ska jag våga?



Som av en händelse befinner sig nästan en hel halv liter Ben & Jerrys Cookie Dough
i vår frys....... Efter den delikata middagen hemma hos modern, fläskfilé Medelhavs-
nånting med pasta och en häftig tomatsky med massa vitlök o smaskens så var ju
de där som äter som normala människor tämligen mätta.....

Vi som är lite skotträdda, eeh, jag som får magknip, åt ju en vanlig liten och nätt
portion och kunde med kraftigt stigande avundsjuka se hur de där andra, proppmätta
åt och smaskade på glassen.... Nu var de ju mätta så nästan allt kom med hit, den
glassen jag drömt om så länge och jag vet faktiskt inte hur jag ska göra......

Eller joooo, jag vet exakt hur jag ska göra, jag ska trotsa elementen, väcka den sovande
björnen, stånga....med ? jag ska banne mig äta av den ikväll hehe! Jag kommer, om alla
mina tidigare kalkyler stämmer, må så dåligt att jag vill väck men det struntar jag i, här ska
smakas om det så ska kosta mig nattsömnen ;-) Funderar på att skriva ner klockslagen
och allt då det ju helt måste kunna gå under ett mer eller mindre vetenskapligt test, nåde
den doktor som ifrågasätter min teori, eller sanning, om hur lite jag tål laktos!

Som förebyggande väljer jag att inte se ännu en sjukhusserie, känns aningen löjligt att sätta
mig ner och gråta till ett till avsnitt av Greys Anatomy innan det här..... Här ska bara inväntas
dottern o älsk´s insomnande så toaletten är min, och evigheten, amen ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: