-Det är kallt!

Att det skiljer på kust- och inlandsväder vet jag ju om, i Lapplandet stod man helt klart ut med lägre temperaturer än här i Umeå, nu har vi -20 och jag håller på att frysa ihjäl!!!!! En kort promenad till apoteket räckte för att jag skulle stelna i både ansikte och ja, ni vet ju, läpparna blir så där ostyriga o hårda, benen kändes som trumpinnar och uppför backen var det hemskt.... "Hemma" i byn kunde det ligga på en -30 och det var väl ganska likvärdigt, det är råare här fast det för en gångs skull inte blåser....Brrrrrr.,,

Vill återigen ge den trevliga kvinnan på Mariehems apotek en applåd, jag är ju där ofta och varje gång man går därifrån är man glad, helmysko då det ju oftast är förenat med elände att hämta sina piller, men hon är en klippa! Ska ni bara ha nåt litet, alltså inget ovanligt preparat, så kan det säkerligen vara värt resan upp dit bara för att hitta av en precis "lagom" receptarie, eller vad det nu heter!

Nå ja, trodde ju att nu, nu skulle det äntligen fotas men med stelfrusna fingrar blir det definitivt inga långa fotosessioner, man stelnar ju helt enkelt ihop!



Här har vi ivf min mer eller mindre hatade högstadieskola, lite av att
cirkeln är sluten numer. Bor inte många meter från min allra första
lägenhet, kan promenera till min barndoms Ica affär och korsar den
här skolgården vareviga gång.... Förresten,ser ni vad mycket snö vi
har fått här hemma?




Solen var ju på väg ner redan när jag gick hemifrån, då hade jag inte
hunnit upptäcka hur jädra kallt det var!




Ser ut som att det var mörkt när jag gick men det stämmer inte, antar att
det blir så när man fotar i motljus, är ingen expert på det här utan leker
mest runt och oftast är det sol o träd jag fastnar för....




Här håller jag på att förfrysa mina stackars fingrar...Blev inte några fler
kort idag, ska ut och vara lite mer seriös nån dag när vi inte har kallare
än en -10 grader istället.... Är lite ambitiöst att tro att man ska få till nåt
på första försöket




Misstänker att liten dotter är på väg mot datorn nu, jag ska rulla in mig i filtar och titta på de Unga mödrarna på femman, tackar gudarna vareviga gång att jag slipper hamna i den situationen, mormor före 40?!? Aldrig!!!

1 EN TJEJ I STORSTAN - illustration & foto ..:

skriven

Men åh, tack vad snäll du är ! :) Vad glad jag blir !



/ En tjej i storstan

2 gladulle:

skriven

fina kort. Skolan så otäckt bekant ut, kan hända att det beror på att man tillbringat 3år där.



Det var -27grader i morse när jag gick och lämnade barnen brrrrr. Vill inte göra det så ofta.

3 Lindis:

skriven

Som vanligt visar du fina bilder =)

Antar du utmaninge i min blogg? kram

4 Tojjan:

skriven

Vilka vackra bilder! Någon kyla känns då inte via dem! Hoppas ni får det något mildare framöver.



//mvh Tojjan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: