-De bra sakerna som faktisk händer i livet!




Ofta kan man helt fastna i allt som är omöjligt, det gäller ju alla och inte bara mig även om jag har tjafsat på och gnällt och bråkat med min epilepsi i några år nu... Nu ska jag äntligen tappa upp mitt bad, jag ska krypa ned i "vit-oljekula"-doftande varmt bad och bara njuta, fast jag är ensammen hemma!! Det är BRA, för inte så många år sen vågade jag aldrig bada när jag var ensam hemma, kanske skulle jag krampa, kanske inte... Nuförtiden är min epilepsi såpass stabil att jag kan avgöra innan om det är en bra idé eller inte, är allt ok så är badkaret mitt i hur många timmar jag vill även om dotter är hos älsk, även om särbo är hemma hos sig och jag har ju vunnit tillbaka en stor del av min rätt till ett bra liv!

Sånt får jag inte glömma, allt är inte bara elände och värdelöst utan jag är ivf stabil (ok, ok, allt är relativt... jag är inte anfallsfri kanske, men jag KAN välja) och jag ska ju tillbaka till jobbet snart också!

Tjoflöjt, bättre ett sent bad än inget va? Särbot är bara en 6 mil härifrån nämligen men nyckel under matta, jag kan ligga hur länge jag vill och snart är det både hamburgare och Let´s Dance! Tror att det blir en bra fredag och hoppas att ni också får det bra ikväll, oavsett om ni ska ut o röja eller sitta hemma och mysa m eller utan gubbe!
1 justine:

skriven

hej igen , det finns alltid bra saker med värde att leva för , det räcker ibland att öppna ögonen och se sig omkring , bara en vacker himmel på kvällen kan röra en inombords , kram justine

2 Tina:

skriven

Så bra inlägg..tänkvärt verkligen!

Och coooola bilder igen!! Hur gör man???

Det finns en utmaning till dig hos mig också, om du har lust! Kram Tina

3 Lindis:

skriven

Snygga bilder i bilden =) Vad skönt för dig att du kan avgöra om det är en bra ide eller inte... Förstår att du fått en del i livet tillbaka..

SV: Ja, det finns vänliga och hjälpsamma människor, svårt att hitta dem dock men de finns.. Fick svar på mitt mail också! kramkram

4 Caroline:

skriven

"Bara 6 mil". Typiskt Norrland ;) Kram!

5 litentanta:

skriven

kramis till er alla fyra o vad då, systerdottern (för visst är det du?) menar du att vi norrlänningar är warpade i vår avståndsbedömning eller nåt? ;-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: