-Dagens ros?


Har två ställen, flera personer, jag vill tillägna dagens ros åt (och ha nu inga förväntningar på tjusig bild är ni snälla, den var mer tänkt som en liten vink åt särbo att snart....snart är det alla hjärtans dag minsann ;-) ) Sen blir det som det blir med mobiler och grått väder och för en gångs skull putsade skyltfönster!




Först så är det alltid lika kul när jobbarkompisen bemödar sig att leka lite med
tant pensionär, fast snart är jag tillbaka....hjälp! så rosligt tack till dig!


När det var dags att fika hamnade vi på samma kafé som vanligt, är väl det stället
som har mest humana priser här i stan och oftast är det väldigt trevligt att sitta ner
och babbla på där... Idag var det möjligtvis lite väl livat för mig, nu kan jag dock inte
vänta mig att det ska vara anpassat efter mina svårigheter och ja, alla dessa Café
Latte-morsor måste väl få ta med sina ungar också antar jag....

Men idag kom jag med inhandlade bananer, blir alltid så sugen på gotta när jag
tittar in i deras hyllor och JA!! Där stod ju precis vad jag behövde, laktosfria ne.....
nej, chokladbollar heter det för annars blir man ju klassad som rasist, bara så
svårt när det "gamla namnet" sitter i ryggmärgen....



Det är inga små bollar heller så jag var nöjd efter halva, men bara
känslan att kunna äta utan att vara livrädd för eviga toalettbesök är värd
en hel stor bukett!!!



Väl hemma mötte mig den här synen, och det här är helt otroligt och jag
kunde inte vara mer tacksam, så rosor via nätet till er också, Bostaden!!





Jag har varit en urusel hyresgäst som inte köpt en spade än, trodde att
stan innebar lite snö o lite slask, en sop skulle räcka.... Men bevisligen
inte och nu är allt borta liksom, helt underbart!!

1 Lindis:

skriven

Vilka fina bilder, vad härligt att du kunde njuta av en chokladboll =) kramkram

2 litentanta:

skriven

japp, o bollen är kvar i magen än ;-)



fast det är tusan vad jag inte har gjort nytta

idag...heller hihi!



kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: