-Att hinna före alla andra!






Har en tendens att läsa mycket om olika kvinnoöden, tyckte mig hittat en sån tämligen ultimat bok i Män som hatar kvinnor minns jag. En annan vinkel men ändå samma problem trodde jag. Nu stämde det ju inte alls, inte utifrån vad jag trodde när jag köpte den men jag blev inte missnöjd över köpet, inte alls!

Tror att jag var tidigt ute, kan ha varit redan 2006 faktiskt, minnet ja. Handlar i omgångar mer eller mindre maniskt från min favoritsida alla gånger Adlibris och just under åren ute i Lappmarken var det suveränt med så snabb leverans. Satt hemma o drömde vid datorn, hittade alla billiga pockets, för jag föredrar böcker i pocketversionen, klickade och två dagar senare låg mitt postpaket inne på "posten". Min första och hittills enda, men absolut inte sista, erfarenhet av Stieg Larsson!

Tycker det låter helt perfekt med Micke Nyqvist som "den grävande journalisten Mikael Blomkvist " tex, han passar till den bild jag gjorde mig av huvudpersonen när jag läste boken. Att sedan regissören Niels Arden Oplev har varit med i delar av produktionen av den danska serien Mordkommisionen gör mig bara än mer sugen att se filmen!

Extra bonusen för dagen är dock den att jag för en gångs skull lyckats läsa första boken i en trilogi, har både Flickan som lekte med elden och Luftslottet som sprängdes kvar! Och kolla in priserna, 39 kr, vem behöver gå och trängas på nån bokrea när allt man vill ha bara är ett klick bort!
1 Ea:

skriven

Jag håller inte alls med dig om Nyqvist. Jag tänkte mig något fräschare! :D Men Noomi Rapace som Lisbeth Salander då? Ännu värre! Jag tål henne inte och hon är ju fruktansvärd i alla intervjuer. Bra böcker men filmen, njaaa.

2 gladulle:

skriven

Lyckliga dig som har 2 böcker kvar i den triologin.

Jag sträck läste alla 3. Började läsa den första boken en natt när jag satt extra vak, då tittade en jobbarkompis in för att se hur det gick och när hon såg vad jag läste så tittade hon på mig och sa lyckliga dig som inte läst dessa.



När jag läst dom förstod jag vad hon menat.

dom är super enligt mig.

3 gladulle:

skriven

Har förövrigt önskat mig en biokväll med middag av gubben i födelsedags present och då är det denna film som gäller.

4 litentanta:

skriven

Noomi ser inte ut som hon "kändes" i boken nej, men jo, med filmen osedd tror jag ändå att han passar, har egentligen bara två manliga svenska skådisar som jag gillar.. Micke o Micke, Persbrandt då :-)



Kul att ni gillar böckerna, låter bra, jagar alltid bra böcker att sträckläsa och passa på och njut av en mysig biokväll m gubben du gladulle!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: