-Alternativa Alla Hjärtans Dags-presenter!



(länk längre ner!)


Eftersom att jag ju är tämligen anti all den här masskonsumtionen som väller över oss tänkte jag nu komma med lite alternativa sätt att fira den här dagen, och en massa andra med för den delen!




Ge bort en get,
en present som förändrar liv!


"Kariwa är en av alla de små isolerade byar som ligger
utspridda runtom i södra Mocambique. Genom att tex
ge bort en get till kvinnorna i de fattigaste hushållen får
fattiga det snabbt bättre!"

200:-





Kycklingar,
ge bort en framtid utan hunger!

"I den fattiga byn Khome utanför Malawis huvudstad Lilongwe har
människorna visserligen små odlingsplättar, men de har inte till-
räckligt med redskap, utsäde eller vatten för att kunna odla tillräckligt
med mat. För att ge fattiga möjlighet att försörja sig hjälper vi bland
annat kvinnorna i byn att köpa kullar med kycklingar för uppfödning -
snart har familjen näringsriktiga ägg att äta."


175 :-




Kakaoträd,
118 kakaoplantor ger en ny framtid!

"I de frodiga skogarna i Brong Ahafo i centrala Ghana har familjer
i generationer odlat kakaoträd - men på senare tid har de fått allt
svårare att försörja sig. Deras gamla träd ger färre och färre kakao-
bönor och är sårbara för sjukdomar."

100:-

läs mer här:   
1 svägerska:

skriven

Kan tänka mig att ta emot en get själv om du har en på lager...

2 litentanta:

skriven

Och här känner jag mig lite, lite kluven.... Om jag inte missminner mig totalt så har kanske djuren haft lite låg överlevnadsprocent hemma hos dig, kära svägerska ;-)



Men, vissa, läs:särbot, försöker väl muta med allt för att få nykläckta stadsbor att återvända till obygden.. ska kolla läget, om jag ljuger, värre än en häst travar, vilket jag ju gör så bra, så kanske jag kan få en, åsså skickar jag den vidare? Som en kedje-get, fast viktigt att notera är att man INTE ska skicka vidare den till tio nya personer då det blir lite väl sorgligt om getstackarn ska bitas upp..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: