-7 sanningar om mig själv (som du säkert inte vet!)

Den här utmaningen kom från Tina, nu ska jag avslöja lite saker som jag hoppats att ingen visste om mig....lite korkat eftersom att det ju nu blir mer eller mindre offentligt, men vad gör man inte för sina bloggvänner? :-)


1 Jag kan inte bara borsta tänderna, kombinerar allt som oftast det med toabesök (stort eller litet), bokläsning och antingen på eller avklädning. (multitasking kallas det visst, jag kallar det hjärngympa, man kan visst träna upp det där tomrummet mellan öronen)

2 Jag ljuger som en häst travar, tror att det mest är en dålig ovana som har fastnat, ni vet i stil med att många petar näsan i bilköer...Det syns, det märks och det är allt utom trevligt... Ska verkligen jobba på det och satsa på ett ärligt år, och nu ljuger jag inte, tror jag ivf.

3 Jag tycker inte om att kramas, har stoooor personlig sfär och skulle säkerligen få stora problem om jag bodde i ett mer befolkat land, kanske bara i en storstad? För mig är påtvingad närhet hemskt så de nya tiderna m kramar o kindpussar än hit o än dit gör det ganska krångligt att lära känna nya människor, (men nätkramar är hur mysigt som helst, ingen som rör vid en, annat än genom en knapptryckning eller två, och det, det är ju helmysigt däremot!)

4 Min mamma står för 90% av mina klädinköp, ivf de sk finkläderna. Varför kan man fråga sig, jo, jag är nog en av de mest mode och klädintresserade människorna på hela nätet.... För att vara en 40-årig tanta har jag en väldigt fattig garderob, av de flesta klädinköp jag gjort de sista åren så har väl åtminstone 3/4-delar bestått av superbilliga tubsockar från Dollarstore...

5 Finns nog ingen som daltar bort sina djur så mycket som jag gör, är en oerhört mesig matte som skalar och skivar och hackar, plockar särskilt fräscha och krispiga blad till kaniner, handmatar hamstrar och samtidigt tittar på "Mannen som talar med hundar" och öser mina kunskaper till allt o alla... Herregud vilken hund jag skulle haft om jag tagit mig så rent storleksmässigt och inte valt att ha mindre och mindre gullepluttenuttar här hemma ;-)

6 Jag sparar snus, japp, i dessa bistra tider, och med långa resvägar till affärerna i färskt minne, har jag alltid minst en 5 gamla snusdosor med ......gamla portionssnusar i.. (Om man "torkar" upp snuset med lite papper i varje dosa går de att snusa minst en gång till..om än tämligen nikotinlöst men en bulle under läppen blir det ivf!) Synd bara att jag numera  har 2 minuter till kvällsöppna gotteaffären med hur mycket snus som helst....borde alltså kunna sluta spara kan man tycka.

7 Jag tyckte så illa om mina långa ben i ungdomen att jag fantiserade om att få operera benen....kortare. Det snyggaste jag visste var tjejer med långa ryggar och korta ben och nångång under den perioden visade de ett program om hur man kunde göra för att förlänga benen på kortväxta. Tänkte då japp, precis så, men istället för att såga isär benen och dra isär för att främja ny skelett- och muskelvävnad så skulle man helt enkelt såga av, både lår och vad, kasta bort "mellanbitarna" och skruva ihop igen..... (Har nu accepterat själva benbyggnaden i kroppen, nu är det mest längden av alla delar som hänger och slänger som stör mig...)

Kommer att leta reda på vilka sju jag vill skicka utmaningen vidare till i morgon, klockan är nu ett och vi ska väl söka oss mot sängen här hemma!

Natti på er!
1 Lindis:

skriven

Vad skoj att få veta mer om dig =) kram

2 litentanta:

skriven

Eller var det det? huvva...man hittar ju aldrig nån "bra" sanning dessvärre...;-)



kramis




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: