- Vad gör man egentligen en fredag?


 

Jag är ute efter de här modellerna, ljusare klädsel
men en soffa och en fåtölj skulle inte sitta helt fel.



Dottern ville ha "nåt att göra", vad tusan är "nåt att göra" en fredag mitt i julhandeln om inte att gå i butiker.... Med en morsa som ju hatar att gå i just butiker, en högoddsare med andra ord. Vi ska ivf ta svängen förbi möbelaffären på vägen mot jobbet, självklart är man ju trogen kooperationen även som privatkund, vi anställda har ju en liten extra bonus, grädde på moset, en liten personalrabatt, som oftast räddar vår matekonomi på sluttampen av månaderna då den ramlar in på medlemskortet.

I nya, ljusa, lägenheten behövs nämligen en soffa, en trea hade jag tänkt mig, eftersom att min säng också ska husera i vardagsrummet. Vi har kånkat runt på den gamla, numera trasiga hörnsoffan sen dottern var liten bebis och även om den antagligen åker in i lägenheten i den där akuta fasen, med det övriga flyttlasset alltså, så bara SKA den väck. Det finns ju gränser för hur många kuddar man försöker fylla upp den med, hur många filtar man försöker täcka hål och skavanker med!

Numer är vi ju stora, allihopa, vi ska väl ha lärt oss att inte söla där vi sitter... att kanske klara av att tänka lite mer estetiskt än vad som är praktiskt om utifall att nån skulle kräkas i soffan, lite morotspuré skulle glida iväg eller rödvinet skulle spillas ur? Vi varken dricker rödvin, kräks i soffor och morotspurén slutade att intas nångång efter dotterns ett årsdag... Snacka om att leva i det förgångna alltså....
1 Erika:

skriven

Jag röstar på IKEA´s Ektorp...snygga, sköna att sitta i å inte så dyra!! såna vill jag ha här hemma oxå! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: