- Projekt självomhändertagande pågår..


(egen bild från kyrkogården)



Nu har julhandeln verkligen börjat sätta fart, jag startade
kanske inte dagen på det bästa sättet med att försova mig,
eller oss kanske jag ska säga eftersom att särbot sov kvar tills idag.


Hjärnan, ja hela paketet är ju som "fel" när man får stressa som
en blådåre, för att ändå ligga 1 1/2 tim efter.... men det blev lite längre
tid kvar, försöker ju kompensera mina usla morgnar genom att
åtminstone gå rätt antal timmar även om det ligger.... lite efter...


Men jag fick ivf en helt ljuvlig upplevelse på köpet idag,
sånt som jag antingen fnyser på näsan åt, eller som idag
blir sådär lagomt gråtmild av...


En kund behövde hjälp att samla ihop sina varor, det är inte
alltid lätt att vara äldre, ha problem med att gå och samtidigt
ta sig fram genom den här "skocken" av ivriga - läs ettriga
julstressade kunder minsann.

Efter att vi fått ihop alla saker på listan tog hon tag i min hand,
sa att hon ville läsa något för mig också tittade hon mig rätt in
i ögonen och sa med stadig röst:


"-
Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du"


......................................

Jo, jag började nästan gråta och tackade så mycket,
sa till om rökpaus där bak och smet iväg, visste ju
inte om jag skulle börja gråta eller inte.....

Tänk om hon vetat hur väl de orden behövdes idag...



Och eftermiddagen vigdes åt det eviga
projektet, att ta hand om sig själv...........

Inte min starkaste sida måste jag erkänna,
jag kan, jag vill och jag  SKA,
där har ni litentanta i ett nötskal,
utan dessa ord och dess innehåll
så är litentanta intet och noll....


Omskolning är ingen barnlek men
jag håller tummarna och litar på
min prattanta,
ska nån lyckas ändra på
mig så ska det vara hon..


Ni andra storkäftade ena kan lika
gärna stänga igen era trutar, man
ska inte ge sig på saker man inte
har EN ANING OM,
ok?!?!
1 A:

skriven

Wow, ibland ryser man nästan när någon säger nåt som är så direkt träffande, så man nästan tror att det är en ängel som kommit ner från himlen med ett budskap ämnat bara för just en själv!! Just den där versen (sången) får mig nästan alltid att gråta och skulle nån sagt den så där direkt till mig, då hade jag börjat storböla på direkten! Men hon var nog oerhört tacksam för att det fanns nån som såg att hon behövde hjälp, för hur ofta hände det numera att folk ser varandra...?! Det var dagens goda gärning! Och den äldre damen vet uppenbarligen hur man visar tacksamhet...vilket inte heller är allt för vanligt numera.

KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: