- På tal om vingligt minne och epilepsi

Jag vet att jag inte direkt väljer lördagsämnen ikväll, sitter mest och dumstirrar
på den där ökända dumburken, men under jakten på länkar till snarkningsgnället
nedan hittade jag av en ganska intressant artikel i Aftonbladet.


Kanske jagar jag bekräftelse på mina problem med minnet, jo, antagligen, kanske
snöar jag bara in på ännu något skrivet om epilepsi, skit sak samma, det här är
faktiskt en biverkning av att få epilepsi som man talar alldels för lite om!


Jag mindes inte att jag hade en bebis också - Aftonbladet 24/11-09


Oavsett om det är medicinerna eller ev felkopplingar/kortslutningar i hjärnkontoret
som ser till att man står där utan minnen en dag så är det ju ett faktum som kanske
borde plockas fram lite mer i ljuset. Det är inte alls så lätt att få människor att ta in
såna fakta har jag själv förstått och upplevt, känner lite som Ludvigs mamma Johanna
beskriver det:

"Johanna har varit sjukskriven länge men fick nyligen brev från

försäkringskassan som upplyste om att hon måste börja jobba efter nyår.

– Handläggarna blev lite förvånade när jag sa ”gärna det, jag vill inget hellre,

bara ni hittar ett jobb jag klarar av”, säger hon.

Och tillägger därefter att det nog inte blir särskilt enkelt."

 


 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: