- Luften är fri, luften är fri!

Kommer ni ihåg när man var liten och det alltid var nån jädra retsticka
som möjligtvis hade fått en tillsägelse, eller två, om att slut jävlas med
en fast som fortsatte?

Om jag förtydligar, ett storasyskon kanske kittlades eller nöps, gjorde
nåt konkret som oftast gjorde ruskigt ont... O sen lik förbannat fortsatte
men då mer runtomkring, petade nästan i ens näsa och kittlade nästan
en under armarna?

Sånt kan driva en till vansinne, och jo, jag har väl kanske använt mig av
själva tekniken även i nutid då både dotter och särbo är EXTREMT kittliga
och jag alltid har tillåtit mig själv att vara lite av en retsticka..

Som mot dottern då, hennes syskon har ju aldrig bott under
samma tak, hon har haft både fördelen, och alla nackdelarna,
av att växa upp som ett ensambarn...

Då måste ju alla förstå att en bra mamma ibland får ikläda sig
rollen av retsticka bara för att vänja henne....


Tänkte hursomhelst på det direkt när jag läste om förklaringen till ljus-
skenet över Norge häromnatten. Vill du titta så har du en länk HÄR

åsså hör jag då hela tiden skallen eka:

-Luften är fri, luften är fri, ni kan inget göra hahaha!

(om jag är trött efter ännu ett möte idag, det är
nog du lika bra på att avgöra som jag själv :-D )
1 Madeleineslife:

skriven

Hahaha, minns det där...

Utsätts forfarande för det ibland av de mindre småsyskonen..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: