- Idag är det fint ute minsann!


Men jag har semester, orkar inte bylsa på mig täckisarna och stannar inne, vi
ska ändå snart över till svärmora med en liten sen julklapp innan jag smiter iväg
till bussen. Särbot tassade ner till "jobbet", bussgodsmottagning gäller ju på de här
vardagarna och jag sitter här och jäser.

Har lite planer på att anpassa verkligheten efter hur det verkligen är, eller hur blev
det där nu då? Att anpassa mig efter verkligheten kanske låter bättre? Hursomhelst
har jag inte bestämt mig ännu, måste ta en riktig tankesession över det hela och när
gör man det allra bäst om inte under en urtråkig busstur?

Förhoppningsvis anländer jag hemstaden full av nya visdomar och solklar över den
väg jag ska ta här i den mer aktuella framtiden, jag håller tummarna för mig själv i
varje fall och nu, nu ska jag helt enkelt på med lite stadssminkning, finns inget tillfälle
man känner sig så kletig i ansiktet som när man sminkar sig för tidigt men jag väger
det mot den där extrema nakenheten jag också känner när jag glömt bort det och står
på busstation helt skrynklig och blek hehe!

1 Sara:

skriven

Full av nya visdomar? Jag önskar att jag åtminstone vore hälften så klok som du! Men det är klart, det är alltid bra att stanna upp och tänka efter hur man vill ha det.



Tack för dina fina ord hos mig, det är skönt att läsa om liknande relationer i andra situationer. Beteenden normaliseras så fort och man tar det som självklart att t.ex bli beskylld för pappas diabetes. Jag tar anklagelserna och sväljer dem.

Din kommentar hjälpte mig att få en lite större förståelse för pappa, från den andra sidan. Tack.



Varm kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: