- Hur man brer ut sig allramest och stör (?) allra flest?


Ibland känner jag mig som en vandrande stor trut, en åsikt på väg att brisera, för att
tämligen omgående skapa ännu en ny åsikt, som även den måste ut, ut på allas
bekostnad och kanske till varje pris som helst? Jag borde verkligen låta mina år och
eventuella livserfarenhet visa sig på andra sätt än bara en glappande käft kunde man
tänka kanhända......



Men jag hoppas att jag inte bara vräker ut mig överallt utan också lyssnar, nångång
kanske t.o.m bidrar med något vettigt, eller ivf något kul, eller om inte det heller sker
så något roligt som ramlar ut ur min breeeeeeda käft......


Idag har vi ätit, en enkel och kort summering av aktiviteterna sedan 16-snåret tills
för en 10 minuter sedan, sisådär,,,,, Julmat, sallad, tunnbröd, som är bland det bästa
jag vet
och kakor i mängder.... Lite mer kakor, tonvis med lösgodis och alldeles super-
fräscha norska krabbklor! Litervis med te, te som verkar ha absorberats av min propp-
fulla kropp åsså babbel, babbel, svammel, babbel och lite mer svamlande...


Ena kära svägerskan drog en härlig (?) liknelse om att jag kanske skulle vara med i det
där programmet "Biggest loser", eller vad det nu heter...hah hah ha.... Alltså hörru du du,
jag var väl inte SÅ stor förut eller ;-)
Sen kom hon till groteska kvinnor...... fast jag tror inte
att det var mig hon menade då, eller? och allt avslutades med ... skit också, får nog åter-
komma till det senare.
...... Kärlek var väl kanske inte den känslan man fick fram ur hennes
delikata ordval, tror jag man kan sammanfatta det hela med hihi!


Nu ska jag bara sitta, på nåt vis smälta de sista godisbitarna och överleva resten av
kvällen..... Ute har ivf tempen vänt, från de dryga -20 graderna som var har vi
bara -18,4 grader idag..... Härligt att vara här uppe igen, bara pelletspannan ger f-n i
att lägga av i natt så
....
1 Anna:

skriven

Åh, huh!! Eller BRRRRRR är nog ett bättre uttryck...

Men en måltid "fit for a king" får jag ju lov att säga och den uppväger känslan av den bistra kylan som nästan kändes ända ner hit till regniga Halland... :)

(Tunnbröd är en av mina favoriter, också...)



Och så var det din breda mun då... Hehe!!

Jag ska inte säga något...

Jag är fortfarande en bredkäftade groda jag också, men jag väljer mina tillfällen och den som spar hon har liksom och vid dessa tillfällena blir jag RIKTIGT bredkäftad... ;)



Kram och hoppas du får en suverän nyår!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: