- Farsen fortsätter, stackars Husmark...nästan



Om jag personligen känner mig lättad efter de sista ändringarna i lagförslaget?


"Det innebär att en allvarligt sjuk med avtagande arbetsförmåga undantas. Även den som har liten arbetsförmåga och med en sjukdom som kommer i skov slipper söka sig ut på arbetsmarknaden.

Även ytterligare sjukdomsfall undantas: Om det krävs en lång rehabilitering, som till exempel efter en stroke, eller om det fortfarande krävs behandling efter tillfrisknandet, som för exempelvis en cancerpatient.

Utskottet talar nu också om en allvarlig sjukdom i stället för en mycket allvarlig sjukdom."



"Undantagen gäller bland annat medicinsk behandling som förebygger allvarlig sjukdom, exempelvis den som haft en tumörsjukdom och som får behandling som motverkar återfall, stroke, omfattande brännskador, förlust av kroppsdel och multipel skleros."


Läs hela artikeln i dagens Expressen ,

nä, ingen tur för epileptiker den här gången heller....




Vill du läsa till vilken grund mina problem vägs mot numer,
klicka in hos socialstyrelsen/sjukskrivning vid epilepsi eller
om du mot all förmodan är intresserad av andra diagnoser,
klicka istället HÄR, för Försäkringsmedicinskt beslutsstöd!
(verkar dock vara "tekniskt fel" på sidan just nu....)


Så, då ska jag väl äntligen sluta tjata då kanske? Nu har vi
svart på vitt, eller? och behöver inte vänta på några mer
klara besked.....
1 Anna:

skriven

Du ser... "Vad var det jag sa"... Haha!

Dom ändrar ju sej oftare än jag blinkar...

Undrar om dom vet åt vilket håll dom har häcken..??



Vidare till din kommentar hos mej...

Ja, vem har sagt att jag INTE jagar lammkött... Hehe!

För alla som är yngre än mej är ju något mörare i köttet liksom... Dyngsnyggot är ett år yngre än mej och därmed äldst i skaran, men honom avverkade jag ju för 10 år sedan när han fortfarande var ganska välbehållen... asg

Nä, för att vara allvarlig så finns det ju lite olika definitioner på detta uttryck och för mej betyder det nog att man trots, eller på grund av sin höga ålder är säker på vem och vad man är och vad man vill...



Natti natti och sussa sött!



2 E M E L I E [FOTOBLOGG]:

skriven

Sv: Å tusen tack :)

3 A:

skriven

Jag tycker det ska bli riktigt spännande att se vad som händer efter 1 januari när så många blir utförsäkrade. Antagligen kommer det att bli totalt kaos och de kommer nog så småningom inse att det inte funkar. Massor av dem som ska ut på arbetsmarknaden nu kommer ju med största sannolikhet att bli sjukskrivna ganska snart igen.

Kramis!

4 A:

skriven

Jo, efter 87 dagar kan man bli sjukskriven igen. Och när man går det tre månader långa introduktionsprogrammet på Arbetsförmedlingen så får man också pengar ifall man skulle bli sjuk med t ex influensa. Det jag tror är ju att många som går det här programmet kommer att bli sjukskrivna kort efter igen.

Du får försöka se till att alltid ha nån dos av din medicin i väskan i fall att du skulle glömma. Jag gör så med min antidepressiva. Det är ju inte farligt om jag glömmer, men absolut inte kul då man blir jätteillamående, får huvudvär och känner sig riktigt sjuk om man glömmer ta den i rätt tid. Så efter att ha glömt ett par gånger ser jag till att ha några tabletter på mig.

Kram igen!

5 Madeleineslife:

skriven

Hmmm... Har jag tolkat det rätt de du har skrivit att de som har en sjukdom som gör att det inte kan sköta ett normalt arbete inte MÅSTE jobba?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: