- En liten funderare över det här med att vara "sjuk", eller frisk som det så finare kallas nuförtiden...

Läser i Expressen om Arne, 62 år som med sin kärlkramp och epilepsi var "för frisk" för att
få sjukersättning, det är många nuförtiden som mirakulöst tillfrisknar från sina tidigare
krämpor, numer.... ja, friskhetstecken eller vad f-n nu försäkringskassan med sina läkare
väljer kalla det....



Arne var en föredetting, han hade jobbat, han hade tjänat pengar och han hade gjort nytta,
numer kostade han enbart staten hela 6500:-/månaden och bilden börjar bli mer och mer klar,
det sk utanförskapet i sig är inte problemet, oavsett VAD borgarna sa i valrörelsen. Det handlar
om hur mycket vi medborgare KOSTAR samhället, hur mycket vi INTE tillför och hur mycket vi
helt enkelt TÄR på statsapparaten....



Trots sina epilepsianfall (och jag erkänner villigt att en artikel som denna får mitt hjärta att slå
extraslag, självklart är jag extra orolig när jag får läsa om misshandeln av epileptiker inom
vårt land, vore väl nästan lite mer konstigt om jag inte reagerade kanhända?)sin kärlkramp och
även sin förvirring som kommit på senare år så var nämligen Arne 62 år fullt arbetsför och
hade alltså INGEN rätt till sjukersättning........



Givetvis skickades flera ansökningar angående sjukersättning, två läkarintyg och ett personligt
brev från läkaren till försäkringskassan, MEN Arne var fortfarande för frisk för att få denna er-
sättning och så fortsatte Arnes liv, från sista avslaget i september -09 tills han avled i söndags,
den 13 december, troligtvis av ett kraftigt epilepsianfall.....



Försäkringskassan svarar:
- Vi hittar inget anmärkningsvärt i ärendet utan har av allt att döma följt
reglerna efter bästa förmåga, säger Annica Jönsson, informationsansvarig,
Försäkringskassan syd.




Mina tankar finns hos er, anhöriga och vänner till Arne, för som vi ju vet var det
inte fullt så enkelt, iofs är Arne inte längre med som belastande sjuk frisk medborgare
eftersom att han avled, hemma, vid sitt köksbort vid en ringa ålder av 62 år.


1 A:

skriven

Det där var riktigt hemskt att läsa!! Man blir ju gråtfärdig!! Om de tvingar så sjuka människor, som dessutom är så pass nära pensionsåldern, att jobba, då är jag verkligen kärnfrisk i jämförelse!! Vad hände med välfärdssverige?? Det finns väl inte längre...

2 Madeleineslife:

skriven

Jag blir helet stum när jag läser detta!

Det är skrämmande!!! Kan man, får man göra så?! Dom har alltid undanflykter för sina handlingar & saker dom kan ta till. Det är sinnessjukt för f*n!



Någonting måste göras, nu kan vi inte hjälpa Arne. MEn vi kan göra något tillsammans! Det är ett MÅSTE för annars vetman inte vart det kommer sluta någonstanns. Ju fler man är dessto starkare blir man.



Kramis

3 Pia:

skriven

Det är klart att FK har rätt.. de har ju anställt Jesus! Hur förklarar de annars alla mirakler = alla "friska" människor?! :o(

Skämt åsido, jag blir så fruktansvärt arg över detta.. Att sparka på de som redan ligger..

Skämmes ta me f-n!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: