- Älskar vad då?!


Friday

Att jag älskar att jobba i röra och hets det är ju
liksom en sak, sen hur jag gillar att handla i samma
röra och bland samma svettiga, stressade och såååå
irriterade kunder är en helt annan femma!!

Hjärnan hamnar i nån sorts vakuumtillstånd, jag får
liksom inte till det hela i huvudet och allt blir bara för
mycket... Och sen att min mobilradio har så usel mottagning
att mitt fly omvärlden-knep inte direkt funkar heller är ju bara
ännu en sak att frustrerat konstatera....

På nåt vis så blev det ju en bra shoppingsväng nere på stan,
jag fick veta att man visst kunde rädda sin visakod, bara att
ta det lugnt och invänta en påminnelse hem,
tänk om jag vetat
om det förut, då hade det inte behövts bytas så många gånger
och till slut kanske den hade fastnat sådär på riktigt!


Jag fick tag i fetaste cremé fraichen, vilka stora saker jag tar upp,
inte sant hehe?
Laktosfria supergoda osten Aura likaså så nu blir
det en förhoppningsvis magvänlig bacon/ädelost/cremé fraiche m
purjo-pasta till kvällen! Sånt är härligt, och med kall öl till också!


Fick ihop 4 julklappar, eller vad vi nu ska kalla det? Jag är ju ingen
sån julfantast men jag vet inte om jag verkligen krossade den lilla
illusion dottern kan ha burit på trots allt idag.....



Vi har ju vinter, dottern saknar kläder, det blev byxor, skor och
den nyaste julklappsönskningen jag hittade av hemma hos henne
igår kväll..... Grejen är ju bara den att brallorna och stövlarna hittade
hon själv, och se på fan, satt hon inte med de där tofflorna också som
jag ju redan köpt?! (fast i fel storlek visade det sig....)


Men vi gör en typisk litentanta familjelösning av det hela,
vem fixar snyggaste paketen, vem myser mest av julen?
Jopp, dottern..... o vem åkte på att slå in dem då?


....jo.....dottern...
nu får jag samvetskval ...
men vad då,
hon hade ju valt ut allt redan
hon visste ju liksom om det...



Bra eller Anus..?


1 Myh:

skriven

Bara bra!!! Inge anus här inte! Jag är gladare än gladast och ruskigt tacksam :D löööööv


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: