- Nolia, traktorer o chips!



I dag är det ut och vandra runt på mässa-dag, vi har det ganska bra här hemma förutom det faktum att jag tydligen var så inne i mässbesöket att jag vaknade före 9 ?! Och givetvis började med att berätta en massa skit från nån dröm jag just plöjt igenom.... Knepigt när man har en snäll kille, det går att ösa ur sig vad babbel som helst och inte tusan biter han ifrån, ja, jooo, hmmm, muttrar han samtidigt som hans stackars inbyggda väckarklocka protesterar ljudligt!

- Ska fan gå upp såhär tidigt en lördag?!

Men uppe är vi och nästan vakna, väntar bara ännu en kokhet dag som nu ska tillbringas i värme, och jag lovar att när Norrland väl får värme så får vi det varmt...pust... och folksamlingar.. Ska trampa hälsenor, titta på vedklyvar/kapar?! odh urdumma tillbyggnadssatser till fjantiga jordbrukstraktorer som man då kan använda i skogen?! WOW, eller inte, men som sagt var, Nolia-mässan är stor och vi pytsar gladeligen ur oss varsin 80-lapp bara för att....

Hoppas ni får likasamma bra väder och vill ni veta mer om själva mässan så bara klicka på bilden överst, där har jag som vanligt gömt länken och bilden på väderkartan, ja, den bara bjuder jag på som variation till min vanliga regngnäll ;-)

(klickbar den också om ni vill titta in på ypperliga yr.no,
 norska motsvarigheten till smhi)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: