- Ja du, nästa år smäller det ;-)




Nu har vi suttit och jäst hemma hos grannen i byn
firade av hanses 39-års dag med pompa o ståt,
fast på det där vuxna, sansade och jävligt behagliga
sättet som passar oss allihopa så mycket bättre!

Jag lyckades med mästerverket att somna innan vi gick
dit, bara det är ju helt otroligt för att vara mig och jag undrar
vad jag ska skylla på... Jag är definitivt inte utarbetad, mina
timmar är inget att komma med, och sjuk är jag inte heller,
en hel timme sov jag bort innan vi promenixade dit och det
satt inte helt fel.

Det satt inte heller fel med grillat ikväll, är hyfsat varmt ute
och mindre mygg så man slipper stressa ihjäl sig i jakt på
de vidriga blodsugarna, men desto mer biten blir man..

Nu är jag lika trött som innan jag sov så med lite flyt kommer
jag i säng i vettig tid ikväll, har nämligen fullt upp i morgon,
om inte vi sover bort hela dagsschemat vilket ju har hänt förut!

Känns lite synd att det bara blev en fisketur den här trippen men
om jag verkligen får tummen ur i morgon kanske vi hinner en tur
innan jag ska iväg till bussen, känns fattigt att inte ha plockat en
endaste gädda den här gången och vad är väl 3 ynkliga abborrar?

(jo, jag vet några saker som är fel trots allt....
att jag inte plockade med mig mina Lactrase!!
det gjordes Creme Fraiche-röror, åts smaskiga
gräddtårtor och allra värst,
getfarmarn här i byns exklusiva mögelost!!!)


fel fel fel......
men tydligen räcker det med
att slicka i sig lite ost,
titta för länge på tårtan
och drömma om röran
för här
här händer det grejor....

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: