- Förresten!

Så är det helt klart så att Sverige är tämligen avlååååååångt. När vi kom upp hit igårkväll lyste nämligen jordgubbarna klarröda och mogna på särbots endaste jordgubbsplanta, är inte det lite häftigt med jordgubbar den 12:e augusti ändå?

Inte tusan fotade jag utan in med alla 6 stycken, ungefär.... och smask i till glass på nattakröken och nu ska jag ut och kolla av hallonsnåren, de lyser fortfarande inte knallröda av hallon men nog verkar det finnas ivf några mogna, kanske smäller det till i helgen, under regnet... och vips kan jag plocka hur många liter som helst!

För nu har min plocka, samla, hamstra-helg börjat och jag har väl en halvtimme på mig innan regnet slår till, även om yr "lovat" regn redan från nyss, alltså vid 12-snåret.... Läste också att fjällen tydligen ska vara fulla med skogens guld, dvs gula kantareller, här är inte hjortrona det viktigaste man kan hitta utomhus inte!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: