- Tai Chi mot ont?




Vi som går på den Basala kroppskännedoms-kursen just nu har tur då vi får prova på lite nyheter, om man nu ska prata om Tai Chi som nyhet?

"Tai Chi Chuan's historia tillhör en av världens äldsta
dokumenterade kampkonster, 502-577 Liang-dynastin."

citat från taichi.se

Ivf är projekt igångsatta vad gäller smärtlindring vid ledgångssmärtor, såväl i Boston på Tufts Medical Center som färdiga kurser här hemma i Sverige, och numer finns en egen variant av Thai Chi som heter TaiChi for Arthritis (TCA).

Det blir ju en extra bonus för mig som har ont lite här och var, ska försöka höja min motivationsfaktor aningens för när det handlar om balansen är det inte så kul att vara med, återigen bara för att jag känner mig som en vingel, men kan det hjälpa till och minska mina onda ställen så ok, en gång till alltså! (hittar inga vettiga länkar alls vad gäller TCA just nu men ska kolla upp det lite mer noggrant annan dag, ok?)



1 Lindis:

skriven

Lycka till, jag vet hur det är att vara vinglig, huva .. kram

2 Eva-camilla:

skriven

Har alltid varit fascinerad av det..men alltid haft en ursäkt för att inte testa. Hoppas det går bra!

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: