- Solskydd!

(absolut ingen religiös koppling!)


Nu har jag förberett mig ordentligt för SOLIGA och VARMA och HÄRLIGA dagar uppe i byn, vill bara markera det så att även vädergudarna förstår, för nu handlar det om solskyddsmedel, hela faktor 30 och sen mina solglasögon som ju inte riktigt är inkörda på snö och sol än...

Idag skiner solen ivf här i staden och hur tar man bäst tillvara på en solig dag här? Jopp, man åker och handlar bland massa desperata påskafirare.... Inte det allra mysigaste sättet kanske men så kan det vara, jag har fyllt på med nödvändigheter.... vi är ju två tanter i familjen så nu är det uppbullat med skallebanktabletter, olika sort för olika tant, och alllergimedsen måste dessvärre fram nu också :-(  Snacka om att man är kluven inför våren, härligt, härligt men snorigt, snorigt liksom....

Åsså "undvik att bli sådär brunrandig, flammig"-lotion också, för visst borde väl 30 räcka en bit ivf? Modern tog i ordentligt med 50 men så illa hoppas jag inte att det är för mig, gäller ju att ha koll på sina piller man tar, och solskadade människor, dvs vi som trivdes som guldfiskar i plaskdammen, på 80-talet står ju här numer med en lite mer... känslig? hy...

Så dagens tips blir det här, sola med måtta ungdomar, verkligen med måtta! Om inte annat så fick jag mig ju en väldig påminnelse genom tiden med Sabinas blogg.... Malignt Melanom är inget man vill få....

Förresten, ni har väl hakat på Enbart´s startade insamling på Cancerfonden,
För döda mammors barn! Till minne av Sabina Najjar ?
1 purplerain:

skriven

Ibland när jag kännt mig riktigt down.. Har jag avundsjukt tänkt att jag vill oxå ha en burka. Men satte jag på den i min lilla stad skulle jag verkligen inte vara anonym. Fniss! Inte solbrun heller.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: