- Ska man oroa sig för vargen med?!

Gray wolf howling


Är lite vimsig i mössan fortfarande efter en himla massa timmars DJUP sömn, kanske läser jag fel, kanske inte... Men fakta kvarstår att i Nås, Dalarna var 14-åriga Sandra på väg hem, klockan var kring elva på kvällen och till promenadsällskap fick hon sig en varg.... Läs mer i Aftonbladet

Jag vet att jag själv skulle bli oerhört rädd, stressad och orolig. Oavsett vad alla säger så skrämmer björnen mig, där finns ju alla intelligenta tips ändå om att man ska visa sig fredlig och lägga sig ned och spela död, vad gör jag om jag hamnar i samma situation?


Men är vargen farlig för oss människor, där har vi ju själva frågan?

"En varg kan ensam döda en fullvuxen älg. Självklart kan den också
döda en människa, vilket också har hänt - men nästan enbart under
mycket speciella omständigheter. De flesta vargar är skygga och gör
allt för att undvika människan. "

citat från Rovdjusrscentret - De 5 stora





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: