- Poseidon....vem ska dö??





Men seriöst, vilken usel rulle det var alltså, Poseidon.... Fastnar alltid i tankegångar som herregud vad jag skulle vara den absolut FÖRSTA som gick åt om jag befann mig på ett flygplan, en stoooor båt eller varför inte en kapad buss?

Jag är totalt jättemycket flygrädd, nu kan jag ju säkert skylla på epilepsin på nåt vis, ja, jag gör ju det när det gäller allt annat numer ;-) , jag skulle säkerligen krampa ihjäl mig av bara skräcken, eller nåt...Min flyghjältestatus ligger nånstans på -459.40000000000003 Fahrenheit (googlat, jag?)

Och en båt, hur bär man sig åt om man ska överleva när man blir sjösjuk som värsta landkrabban bara det blåser en gnutta här i Bottenviken, sällan skepp går i kvav utan storm väl? För ingen i hela världen skulle få mig iväg på nåt båttur där det fanns risk för isberg, ingen har väl missat Titanic vid det här laget?

Sen kan jag ju inte dyka, drar i mig en kallsup snabbare än en kryddad snaps på julafton, illa alltså... Jag har linser, skulle ju bli så totalt blind ÄVEN om jag fick hålla för näsan under ytan... Blind, halv(hel?)-dränkt OCH sjösjuk? Noll chans att litentanta skulle befinna sig bland några hjältar, än mindre troligt stå på listan som överlevande..

Och sist, och egentligen inte alls minst troligt, på en kapad buss! Jag blir inte åksjuk, så länge jag inte måste sitta på övervåningen av 63-an (bussen till Östersund via Dorotea som är den enda buss ni lär finna mig på, på väg till särbot alltså!) samtidigt som värmesystemet ballat ur... Fast nu måste jag ju erkänna att det bara finns 2 lägen på 63-an till Östersund, IS-kall eller KOK-het...

Nå ja, om jag klarar ev åksjuka så kommer vi väl till det stora trovärdighetsproblemet kring ett scenario med busskapning, återigen av buss nr 63 .... Vem tusan skulle väl få för sig att kapa den skruttiga bussen, växellådan har inte fungerat de sista 5 åren, minst, här handlar det inte om skicklighet vad gäller växlar och dylikt, här är det mer slumpen som gäller...

Så, återigen, vem skulle kapa en skruttig tvåvåningsbuss på Blå vägen? Ingen, absolut inte en endaste levande själ... Så nu är risken minimal, jag behöver ALDRIG låtsas vara hjälte nånsin, och definitivt aldrig spela, eller bli spelad av nån skådis som begår samma storverk som alla verkar göra inom katastroffilm-industrin...

Så...... vem, förutom Kurt Russel, dog egentligen på Poseidon? Jag ledsnade tämligen omgående och fastnade mer i diskussioner om trovärdigheten kring alla bränder och fras och sprak... (och reverserade bogpropellrar....) Och där fick särbot sin del av inlägget, så det kan bli, reverserat...Inte mina ord nä

Men nu ska jag läsa bloggar, många finns det och natten har ju knappt ens börjat!



1 Lena:

skriven

Kikar in och önskar dig en bra dag!

Kram

2 Monica:

skriven

Ha ha ha..ja då fick jag mig ett skrattanfall direkt på morgonen!!!;);) Men i allvaret tja en kapning på något utav flyg båt buss..JA då tog jag nog CYCKEL nästa gång!!!:) Mågottkramen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: