- Karläggning av prostitution

En av artiklarna i vår lokalpress VästebottensKuriren behandlar ämnet prostitution och talar om att Länsstyrelsen beviljades 164 000 kronor i stattliga medel för att arbeta med frågor kring prostitution och människohandel med sexuell koppling.

VIll du läsa mer så har du det här

För mig är det inget snack om saken, vi MÅSTE jobba mot prostitution, hur jädra tycka synd om och försöka rädda världen-aktig jag än tror mig vara så har jag oerhört svårt att acceptera att det skulle vara lagligt att SÄLJA sin kropp till andra människor för dem att utnyttja sexuellt.... Jag tror inte på myten om den lyckliga horan, jag tror inte på rätten att ha sex oavsett om man kan "ordna" det på normalt , vad det nu ska vara för sätt?, sätt eller köpa sig till det!

Bland kommentarerna hittar jag däremot människor som har en helt annan syn på det hela, det skrämmer mig, och provocerar givetvis, vilka är DEM att sitta där och tycka att det inte spelar nån roll????

"Skam - Prostitution har väl aldrig någon dött av! Varför inte lägga pengarna på något allvarligare istället! I butiken som jag handlar i ser jag alltid tonåringar som hela tiden snattar. Kan man inte lägga pengar på att hindra det till exempel. "

"Sexköparen - Prostitution är ett nödvändigt ont! Jag har själv provat 10-tals kvinnor runt om i världen......"

"Patriarkalistiskt samhällssystem -
Varför är sex så fult i Sverige? Vem sätter normerna?...........Att sälja sex betraktas inte som någonting negativt i sig, utan blir det först i ett trångsynt och patriarkaliskt samhällssystem...."

"Arbetstillfällen - .......Nu har väll inte västerbotten någon större prostitution, men det kunde vara ett trevligt inslag eller avslut på en krogkväll........."


Den här kommenteraren sammanfattar min åsikt om diskussionen som försökts hållas ....

"Kött - Att köpa en kvinnas kropp och sköte för pengar, det är ta mig,
FN förnedrande för båda parter. Förbjud sexhandeln. "




1 Tojjan:

skriven

Psst...läget? Jag är halvvägs tebax i sajber. Men var ju nödd (med vilje) att titta in o säga hej! Återkommer när anslutning (kaos) är bättre.



Kramar!!

Tojjan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: