- Insomnia?




Ja men då kan vi ju ta i hand då åtminstone, här har vi en notorisk nattvakare, en tant som suttit vaken mången natt de sista åren och kanske inte dött av det....direkt....Fast i ärlighetens namn, har det varit bra för mig? Nä, givetvis inte men har jag haft något val? Nej....

Så om ni blir superless på mina nattliga svammel så ha det i baktanken, att jag inte sitter här och håller mig vaken bara för att jävlas, jag kämpar väl egentligen tvärtom för att bli trött. Jag har en hyfsad dos av "men herregud människa, nu MÅSTE du somna snart!!"-tabletter i blodomloppet och inte är det väl många som skulle sitta o kvittra som en annan gör, misstänker att jag har nåt fel nästan...

Kanske man skulle be om uppiggande, eller varför inte testa Kan Jang? Rosenrot är ju också nåt.... o jag vet att det finns tonvis med väldigt potenta saker att peta i sig om man vill få upp farten men lita på mig, inte nåt mer för mig utom nåt naturligt...

Men nu går jag på nattklubb istället, här är det ju så himla lugnt att jag kanske skulle kunna bli trött rent? hihi!

1 Anna:

skriven

Halloj mitt i natten!!

Gissa vem som inte heller kunde sova.. Jo, MOI!!

...och vart hamnade jag då... Jo, HÄR... ;)



Hehe! Det är lugnt, I'll be your hemska varelse, änytajm... Har varit folks dåliga samvete i dryga 10 år, så jag är van... ;)

Det är i alla fall vad dom sagt till mej när jag träffat dom utanför gymet...

Så här kan det låta:

NÅGON: "Hej! Vet du... Tänkte komma och träna på måndag.."

JAG: "Hej! Jaha, så bra..!! TREVLIGT att träffa dej OCKSÅ.. Ses på måndag då..??

(Och naturligtvis så vet jag att vi INTE kommer att ses på gymet på måndag och nästa gång personen i fråga ser mej, så har jag blivit en ÄNNU STÖRRE symbol för hans/hennes dåliga samvete... Hihi)

Och som mitt sätt att se på, i stort sett, allt så bedriver jag ingen "uppsökande" verksamhet, utan tror på den enskilde individens rätt att välja SJÄLV... Hehe!! Dvs, jag träningsfrälser GÄRNA, men jag "knackar inte dörr" utan VILL man får man "leta upp mej"... ;)

För att sammanfatta: Din vilja, din kropp, din arbetsinsats.. Jag är bara ett verktyg... ;)



...och du din "lilla tanta"... ;)

Trodde du att du var klurig nu... (hihi)

Men mej lurar du INTE!! ;)

Det är ju PRECIS det du fått...!!

3 övningar som ÄR snälla mot nacke OCH rygg!!

Dom 2 som jag la ut i det första inlägget,

kan vara jobbiga för nacken till att börja med, eftersom det är lätt att spänna nacke och axlar i början när man är lite ovan inför övningen,(därav "tjatet" om hur viktigt det är att andas, slappna av i axlarna och att tänka på VART rörelsen ska börja...)så dom kan du ju strunta i, även om dom är bra och skonsamma och dessutom minskar besvär med kronisk värk, men diskbråck kan vara klurigt(det är det som är nackdelen med tips på nätet.. Jag kan ju inte SE er och inte heller VISA, Hade det gått, så skulle det inte varit några som helst problem...)

Om du klickar in på länken jag hade i inlägge #2, så finns det lite ytterligare matnyttigt att läsa...

Och vet du..??

Jag lägger ut ett par övningar tillsammans med "rumpövningarna" i morgon, som kan tyckas vara både fusk och lite löjliga, men vem bryr sej om du gör dom hemma där ingen behöver se dej och om dom dessutom funkar.. (hihi) Dom är varken fusk eller löjliga, men du skulle troligtvis tycka att jag var knäpp om jag sa till dej att du faktiskt kan sitta på en stol eller till och med STÅ UPP och träna magen...

Som det lilla jungfru/lejon du är, så (du får säga till om jag har fel) tror jag att du "lägger ribban lite för högt" och därför blir det svårt att "få tummen ur"... Du vill nå målet som finns lååååångt där framme, men du kan inte ta dej dit snabbt nog... Därför så går ABS'en in och sätter stopp..

Är jag ute och cyklar?? ;)

Kram och nu ska jag göra ett nytt försök att somna om...

Tack för "pratstunden"!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: