- I väntan på provsvar kan man ju söka själv!

Skulle inte engagera mig mer i ev knepiga provsvar då jag ju faktiskt knappt kommer ihåg vilka prov som var lite "inte helt korrekta", men vad gör man? Jo, jag kollar lite grann ändå!


OM jag skulle ha för mycket av den dära thyroidmojängen kan man må lite såhär:

ci Svettningar

ci Irritation

ci Rastlöshet

ci Hjärtklappning

ci Diarré

ci Svårt att sova

ci Ökad aptit

ci Darriga händer

ci Dålig kondition

ci Mensrubbningar

ci Nervositet

ci Muskelsvaghet

ci Tryck i öronen

ci Avmagring

ci Naglarna växer extra mycket

ci Håravfall


Om det istället var så att det var för lite av samma mojänga, då kan man visst må såhär:


ci Frusenhet

ci Viktökning

ci Trötthet

ci Nedstämdhet

ci Svårt att minnas

ci Minskad sexlust

ci Sköra naglar

ci Ont i musklerna

ci Ökat sömnbehov

ci Hudutslag

ci Yrsel

ci Förstoppning

ci Svullna händer, armar eller ben

ci Oregelbunden mens

ci Svårt att bli gravid eller flera missfall

ci Höga kolesterolvärden

(men det stämmer ju inte, jag har ju inte alls höga kolesterolvärden kom jag just på....hmm)

Är det nån annan som funderat kring sin sköldkörtelfunktion (som jag ju faktiskt inte gjort tidigare) så finns det en artikel att läsa här . Jag är ju så kaxig när jag pratar om mina problem tills det kommer till att verkligen ta tag i dem, att tjata hos sjukvården är ju inte direkt min favoritsysselsättning, tro´t eller ej, utan jag går mest igång här hemma....efter det där miljonte toabesöket...  (Men, en midja känns ju iofs lite....kul, så nu vete tusan hur jag ska göra.... måste fundera lite till, nä, skärpning litentanta, stabilisera magen är prio 1, punkt slut!)

1 Mia:

skriven

Jag har faktiskt varit o kollat min sköldkörtel, det var inget fel gudskelov, men jag hade sån hjärtklappning vid den tidpunkten samt hög puls.

Hann du med all städning idag då? Inte jag kan jag ju erkänna, men,men det är en dag i morgon oxå. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: