- Horoskop, kanske man ska tro en gnutta ändå?

Är inne och hälsar på hos MirAnna igen, läser om olika stjärntecken och jaha ja, nu sitter jag ju här och skrattar o vips så tror jag nog en gnutta också.... Vad knepigt det är ändå, ska nog vara väldigt tacksam över att hon inte drar iväg och skriver om något jag inte alls vill tro på eftersom att jag verkar benägen att ta in hur mycket som helst? ;-)

Jag är ju jungfru, i den sk  Kardinal dekad, 23 augusti � 1 september.

Jag är kritisk, oftast i överkant, oerhört jädra tjurig och total arbetsnarkoman. MÅSTE göra nytta, prestera och kritisera...... o ja, lika självkritisk som jag klagar på andra, tänker ibland att det ska kunna jämna ut allt nämligen.... ;-)

Kan vara alldeles för snar att döma folk, en del har kallat det en viss avsaknad av impulskontroll, jag brukar säga att jag är impulsiv och har ganska hett temperament... Väldigt mycket som stämmer i den här tolkningen måste jag säga.....

Särbot är också jungfru, dock ett gränsfall, så nära man kan komma och han passar ypperligt in i lejonet Rörlig dekad, 13 � 22 augusti

Saker som:

 "Det rörliga Lejonet strävar efter sitt välbefinnande och sin gestalts blomstring, men har svårt att finna de rätta vägarna. Därför kan han vara den som sätter sig på tvären eller insisterar på omöjliga vägar, med en god portion av Lejonets pondus. Det medför också att han är rörligare och mindre formbunden än de tidigare Lejonpositionerna. Han prövar gärna nya vägar, alltid med den huvudsakliga motivationen att de ska skänka honom själv någon form av tillfredsställelse."
är bara för träffande....

 o sen fortsätter det pricksäkert in i relationen med sin pappa också......

Kliv in hos henne och kolla av era tecken också vet jag, intressant var det ivf, minst sagt!
1 Anna:

skriven

Hihi!

Ja du...

Jag har OCKSÅ suttit och kliat mej i huvudet fler än en gång, för jag har förutom att läsa "instruktionsboken om mej" gått vidare och kollat i vilket tecken min ascendent ligger... Och då garvade jag ÄNNU mer, för jag undrade VILKEN stjärna det är som känner MEJ så BRA!!

Den nya känslan jag fått, efter att ha lagt ut horoskopsinlägget är både en AHA-känsla en JAHA-känsla och en HÅRET RESER SEJ I NACKEN-känsla... :)

Låt säga som så här... Att du är ett jungfru/lejon gör mej inte det minsta förvånad... Har insett att "kaka söker maka" även i bloggvärlden och du är INTE den första jag skrivit samma sak till sedan igår... :)

(Kan tillägga att jag har någon som står mej väldigt nära, som "är drabbad av" samma "förbannelse" som du och efter att ha sett det på nära håll, så lider jag med dej... fniss)



Jag blir lite full i skratt och inser min litenhet i universum, eller kanske mitt intellektuella medvetna jags litenhet i förhållande till mitt undermedvetna jag...

Nu låter jag som ett jädra psykfall, hehe, men personalansvarig som jag är IRL (kanske inte är så konstigt att jag valt det jobbet), så tycker jag faktiskt det är riktigt kul att försöka få MINA två "egon" att samarbeta...

I stället för att bli "rädd" så ser jag det som att jag inhämtar information om mej själv, från "stjärnornas underrättelsetjänst" och jag har lärt mej mycket om mej, och mitt förhållningssätt till vissa människor runt omkring mej har plötsligt fått "en förklaring"... (hehe)

Om du läser inlägget om påsk, så blir allt ännu mer snurrigt, eftersom stjärntecknen är kopplade till var sitt element och vilket element man är i spelar också roll i mötet med andra... Och för mej så stämmer det faktiskt...



Till sist vill jag säga, VARFÖR har vi så svårt att tro på astrologi?? Det är ju en urgammal vetenskap, men den moderna världen har klassat den som icke tillförlitlig... För mej räcker det att jag ser bevis i min egen personlighet...

För att ta en jämförelse... Stora delar av världen anser det som fullkomligt normalt att tro på något som står i en bok som heter Bibeln och att kvinnan skulle blivit skapad av ett revben.. Hur äckligt och idiotiskt är inte det, om jag får fråga??? (hihi)



Det här blev långt.. Men det är nog för att det är LÅÅÅÅNGFREDAG (eller vad tror du??) Haha!

Kram på dej!

2 Lindis:

skriven

Jag ska kliva in där, kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: