- Grand Designs!


(bild lånad från kanal 9)




Kanal 9 har en hel del bra program, däribland ett som jag gillar mycket, men ofta missar då ju Greys Anatomy går samtidigt på Kanal 5, Grand Design heter det och handlar om mer eller mindre omöjliga byggnadsprojekt, Antingen är det hyperekologiska hus som ska uppföras eller kanske världens mest moderna fastighet, ett enfamiljs-hus som ska klämmas in på en trång stadstomt eller en tjusig träbyggnad ute på en udde i Skottland!

Programledaren Kevin McCloud , en välkänd engelsk designer bl.a, lotsar oss hemtamt fram bland virriga husbyggare, ställer de rätta frågorna och ifrågasätter likväl som berömmer både byggare och arkitekter under en resa fram till ett färdigt hus.

Nu råkar jag ju veta så pass mycket om mig själv att jag knappt ens i mina drömmar skulle satsa på ett sånt projekt, har alldeles för stort kontrollbehov, kort stubin och tummen mitt i handen men det är alltid lika kul att följa med, så där vid sidan om.



Kategori: TV

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: