- Fulltecknad dag i en sjukpensionärs liv

Direkt jag skrivit rubriken känner jag mig mest löjlig men det må så vara. Jag har flera saker jag ska göra idag vilket är ganska ovanligt för mig.

Först ska det iväg och shoppas, in och betala en viss "vara", iväg till låssasjobb för samtal med personalansvarig angående de nya tiderna, ska nämligen börja öka mina ynkliga 6 timmarna till fler :-) och sen lite låssasjobbning förstås! Sen perfekt timing med moder för skjuts till sjukhus, dags för första "gympa-passet" med nåt så roligt som Basal kroppskännedom.

Huruvida det är så roligt eller inte får man väl lämna därhän, hoppas ivf på något liknande vad gäller resultat som tidigare omgångar. Jag längtar efter att hitta igen nån form av balans nämligen, är ju yrslig och dan, har ingen vidare balans och måste verkligen hitta igen nån form av avslappnings-nivå i kroppen för att kunna få lite mer fokus i knoppen....

Hoppas jag på alltså, vi människor med andningen högt uppe, dvs strax ovanför lungorna, har ju en tendens att bli lite dåligt syresatta i blodet, ibland vill jag nästan jämföra det med krystningar, när man föder barn vet ni? Blir ju mer en kamp mot elementen än med och nu när jag sakta men säkert höjer ribban vad gäller både fysisk ansträning och nån form av mental fokus känns det ganska rätt att åtminste försöka ge knoppen en gnutta syre.

Sen är det dags för hämtning av svärson och dotter för skjuts hem, lite pillerintag, varför inte? och upphämtning av present, till vem och av vad har jag egentligen inte bestämt mig för ännu men jag misstänker att det ordnar sig av bara farten!

Samtidigt ska ett stycke särbo stå för kvällens gourmet-middag, Kreolskans gryta, och jag har pedagogiskt skrivit av ett recept för att med lugn i kropp och sinne överlåta projektet till honom....



1 *jeanette*:

skriven

den dära kreolskans gryta lät inte helt fel... verkar som om alla bloggar idag har något mattips på gång... inte konstigt att tangentbordet mitt blir alldeles nerdreglat... måste gå och rota lite i skafferiet...

;-)

2 Myh:

skriven

du fattar väl att jag snart spricker av nyfikenhet?!!!

3 Lindis:

skriven

Det låter som något för mig med basal kroppskännedom.. Kanske därför man är så yrslig och dan för jämnan för inte kan det vara utsättning av remeronet som jag slutade med i höstas fortfarande men det var i den vevan jag blev så.. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: