- Fattigbloggen funderar....

"Sjukskrivna får inte ha en hemsida.
Arbetslösa får inte blogga.
Socialbidragstagare anses överhuvudtaget inte behöva internet"

Läs mer på Fattigbloggen....vad tycker DU?

"Nu är vi tillbaka tillbaka där igen. Är bredband en lyx eller en demokratifråga?"

Jag vet ju vad jag tycker, var jag står i den här frågan, och jag antar att det forum jag själv använder för att föra fram min talan i också visar på den, men nu är ju jag inte socialbidragssökande eller arbetslös..... Jag är långtidssjukskriven på väg tillbaka i jobb, klarar mig o dottern på min enorma inkomst men mitt liv skulle bli så hemskt mycket tråkigare om jag inte fick ha tillgång till internet jag heller....

För den delen kan man väl söka jobb även om man sitter hemma vid sin egen dator, man måste väl inte stå på Arbetsförmedlingens egna skruttodatorer väl?
1 Erika:

skriven

Jag vägrar läsa Fattigbloggen för att jag tycker att det är så idiotiskt att en människa låtsas leka fattig i en månad. Låt någon som har socialbidrag få blogga om sin vardag och ge han eller hon all den där uppmärksamheten istället. Morr.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: