- Augustisol på mysiga ån

Eftersom att vissa, läs Fiskemorsan haha!, envisas med att skriva om sina tidiga fisketurer så har min saknad efter turer på ån "hemma" i Högland bara vuxit..... Snart är det vår tur att ge oss ut och glida längs efter vattnet, kedjeröka de där hemmarullade cigaretterna som ibland verkar vara själva huvudideén med det sk fisket för en viss särbo....

Och sen, sen är det snart augusti igen, då när mörkret kommer lite krypande så vi också får uppleva lite solnedgångar där uppe i Lappmarken... Sånt är jag sugen på dagar som denna!

Är ivf hemma igen efter en lyckad shoppingtur, jag är nöjd men det återstår väl att se om självaste födelsedags-svärmora blir lika nöjd, hon som inte vill firas... (vilket jag inte ska håna då jag apselut inte ville fira mitt 40-års dag heller!)













Tre till små bilder från Långsele-ån i början av augusti 2008,
jag menar, vem behöver egentligen havet då där finns en uuuunderbar,
snart totalt igenväxt dock, å ett par minuter från särbot?!



1 Anna:

skriven

suck

Ja, kan man säga mer än så, för det är ju så HIMLA VACKERT!!

(Och du har så rätt... Billig e jag...!!) asg

Bamsekram!!

2 Anna:

skriven

Fasen oxå!! Avslöjad!!

Och eftersom du nu (enligt dej själv) sätter fart, så måste ju jag göra detsamma... Hehe!

...och bara genom att lyfta på ändalykten, så har du ju ökat pulsen avsevärt... Hepp!!

3 Jag:

skriven

Åhhh...Mygg till trots...visst är de nått speciellt med norrland!!!???

4 Svägerska:

skriven

Ack, vår underbara å... snart får firrarna akta sig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: