- 14 år till salu



Har precis avslutat en väldigt stark bok av Caroline Engvall som handlar om Tessan, en 14-årig tjej som efter en brutal vådtäkt tappar kontrollen över sitt liv. Det handlar om en värld som många blundar inför, det faktum att det här, idag i Sverige finns unga tjejer som hamnar i prostitution och kraftigt självskadande leverne trots ett till ytan "perfekt" liv.

Vi är ju väldigt duktiga att blunda inför det jobbiga här i Sverige, det man inte ser existerar inte, och än värre, det händer ALDRIG mina barn......

Boken är bra, väldigt bra men jag vill lägga in en varning för er som vet med er att ni är sköra, den kan både trigga och rasera och jag hoppas att ni inte kastar er in i något som kan skada mer än hjälpa. För er andra, normala (?) skulle jag nästan vilja påstå att boken är ett måste, vi är skyldiga att försöka förstå omvärlden bättre.

Det är faktiskt inte bara svart eller vitt utan däremellan finns en mängd olika gråa nyanser, inga ungdomar går fria utan hur duktiga vi föräldrar än påstår att vi varit, och är, så är tiden förbi med säkra uppväxtförhållanden. Livet pågår hela tiden runtom oss och det skulle visst kunna vara vårat barn. Punkt!

Boken går att köpa genom tex Adlibris, Finns även en blogg driven av Caroline där man blir uppdaterad angående försäljningsställen, läsare som kommenterat osv.14 år till salu

Nu ska jag bara fixa iordning mig innan hemfärd, trött? Jo, men ungefär vad jag förtjänar en dag som denna....... Bara 3 timmars vingelfärd på 2-våningsbussen som väntar..... suck




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: