Om jag ...





Om jag fick leva om mitt liv
 
Om jag fick leva om mitt liv igen, skulle jag göra fler misstag nästa gång.
Jag skulle ha varit galnare än vad jag varit den här gången.
Det finns väldigt få saker jag tar allvarligt längre.
 
Jag skulle definitivt vara mindre hygienisk.
Jag skulle ta mer chanser, jag skulle resa mer, jag skulle bestiga fler berg,
jag skulle simma i fler floder, jag skulle njuta av fler solnedgånger.
Jag skulle äta mer glass o mindre bönor.
Vi skjuter allihop upp fler saker till den dagen i framtiden som aldrig kommer.

Lite nu o då skulle jag uppträda lite som en galning.
Jag skulle ha fler verkliga problem och färre inbillade.
Du förstår, jag var en sån där människa som levde profylaktiskt,
förnuftigt och förståndigt timme efter timme och dag efter dag

Åh, jag har haft mina ögonblick och om jag fick göra om allt igen skulle jag ha
fler såna ögonblick.
Faktum är att jag skulle försöka att inte ha något annat - bara ögonblick
det ena efter det andra, istället för att leva så många år i framtiden.

Jag har varit en så där människa som inte gick någonstans utan en
termometer, en hetvattenflaska, munvatten, en regnrock och fallskärm.
Om jag fick göra om alltihop igen skulle jag resa med mindre bagage-
mycket mindre.

Jag skulle börja gå barfota tidigare på våren, och hålla på längre på hösten.
Jag skulle åka mera karusell, heja på fler människor och plocka mer blommor
och dansa mycket oftare - om jag fick göra om alltihop igen.
Men du förstår- det får jag inte."

Originaltexten är ett utdra ur en
essä av Don Herold


1 Lindis:

skriven

Ja, det är en väldigt fin text.. KRAM!

2 Mia:

skriven

Sådan fin text.......


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: