November, hakar ni på utmaningen?





vissa dagar får man mer intellektuell stimulans än andra
i dag har väl hjärnan fått arbeta men frågan är med vad?

en ensam-dag som denna gör mig bara loj o tillbakalutad,
många års sjukskrivning kanske har jobbat fram min helt
exeptionella förmåga att bara vara, kanske är jag bara så?

hur som haver har jag dock emottagit en smärre utmaning,

       -Kan november bli en månad värd att älska?

tassa in hos min kära vän o läs o förundras, hur kan ni göra
det bästa som går av er november?

(för att visa vilken nivå vi pratar om så kan jag ju börja o berätta
vad jag myste till med ikväll....
hittade igen en bit halvtorr köpekladdkaka, öste upp mängder
av den enda laktosinnehållande glassen min mage accepterar,
Coop Extra Vanilj..... åsså lyckades jag hitta av ett särskilt
sorgligt avsnitt av Cityakuten.... en kvinna som blivit bukopererad,
drabbats av infektioner, antibiotika-resistanta bakterier och hon
valde att inte ta hjälp av respirator för att få möjligheten att kunna
prata in i det sista..... ja, väldigt fel avsnitt för att inleda en mys-
månad men ljusen fladdrade, kakan smakade o det var en
strykande åtgång på näsdukar kan jag säga....)

så...... är ni med oss? ska vi ta tillbaka den mest menlösa månaden
på året eller ska vi?
1 Lindis:

skriven

ja, det ska vi, vackert foto! Kramar!

2 Anonym:

skriven

3 Mia:

skriven

Härligt att du hänger på........... låter som en bra början om man bortser från tv-programmet

4 Anonym:

skriven

Härligt att du hänger på........... låter som en bra början om man bortser från tv-programmet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: